[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس هیئت اسکیت استان فارس : برای جذب دانش آموزان به رشته اسکیت برنامه داریم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
متولی اسکیت استان فارس انتظار دارد که رسانه‌ها برای شناساندن رشته‌هایی که هنوز از گستردگی لازم برخوردار نشده‌اند، همت بیشتری به خرج دهند.
پژمان فولادی گفت: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند پیشرفت اسکیت استان را تضمین کند، حمایتی است که باید از سوی دو ارگان مافوق ما صورت بگیرد، یعنی فدراسیون اسکیت و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس که صفر تا صد فعالیت هیئت‌ها زیر چتر حمایتی آن‌هاست.
وی که در اواسط شهریورماه ساری جاری ریاست هیئت را برعهده گرفت، درباره اهداف خود اظهار داشت: من چون از جنس اسکیت هستم و سال‌ها تجربه حضور در ‌این رشته را دارم، رسالتی برعهده خود گذاشتم که بر اساس تخصص و تجربه‌ای که دارم، بتوانم پس از 4 سال، دستاوردهای خوبی برای اسکیت استان به ارمغان بیاورم.
فولادی افزود: در ابتدای حضورم در هیئت استان، باید تغییر و تحولاتی انجام می‌دادیم که ‌این امور حدود 40 روز به طول انجامید. در سه ماه گذشته، هفت تیم از استان در لیگ کشور حضور پیدا کرده‌اند. ما همچنین سعی کردیم در حد توان خود از ورزشکارانی که عضو تیم ملی هستند حمایت کنیم؛ ورزشکارانی مثل محمد سروش مهر و علی ستار. سعی کردیم در ‌این بازه زمانی، حضور مؤثری در مراسم و همایش‌های مختلف مثل 13 آبان و همچنین برنامه‌هایی که در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شد، داشته باشیم. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که خیلی روی آن فکر و برنامه‌ریزی کردیم، ارتباط با مجموعه‌هایی بود که می‌توانند در گسترده‌تر کردن حوزه اسکیت، مؤثر باشند.
وی گفت: یکی بحث ارتباط با شهرداری‌ها بود که باید خیلی از آقای مهندس مشفقیان تشکر کنم که در معاونت فرهنگی شهرداری، حمایت خیلی خوبی از مجموعه اسکیت کردند. همچنین ارتباط با اداره کل آموزش و پرورش استان فارس که سعی کردیم از جامعه دانش‌آموزی، عده‌ای را به سمت ورزش اسکیت بیاوریم. همان طور که می‌دانید حدود 340 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی داریم و پتانسیل بالایی برای جذب بچه‌ها از سنین پایین به رشته جذاب اسکیت وجود دارد. جلسات مشترکی را در ‌این زمینه برگزار کرده‌ایم که نوید بخش تعاملی خوب جهت افزایش مخاطبان اسکیت است.
رئیس هیئت اسکیت استان فارس درباره چشم انداز فارس برای حضور در بازی‌های آسیایی ‌هانگژو گفت: در‌این راستا 11 کمیته زیرمجموعه هیئت اسکیت را تعیین تکلیف کرده‌ایم و رؤسای هر کمیته هم مشخص شده‌اند. در بخش نمایش دو نفر از کشور به بازی‌های ‌هانگژو اعزام می‌شوند. ما سعی کردیم کمیته‌های فنی لازم را تشکیل دهیم و چشم اندازمان ‌این است که در کاروان اعزامی، ورزشکاران فارس بتوانند حضور پررنگی داشته باشند.
فولادی درباره رشته ‌هاکی اسکیت نیز گفت: در شیراز چنین رشته‌ای هم زیرنظر هیئت ما فعالیت دارد اما متأسفانه در سال‌های اخیر، ورزشکاران تاپ ما در شهرستان‌های دیگر بازی کرده‌اند. یکی از سیاست‌های کلی ما ‌این است که با توجه به داشتن ستاره‌هایی مثل علی ستار، بتوانیم ورزشکاران خوبمان را در یک تیم جمع کرده و در قالب تیم هیئت اسکیت استان فارس، در مسابقات کشوری حضور پیدا کنند.
این مسئول ورزشی در پایان گفت: اگر ما به اندازه کافی به ‌این ورزش مفرح و ماجراجویانه بپردازیم، می‌تواند نیاز نسل جوان را به بهترین وجه برآورده کند. ما هم تعامل بیشتر با رسانه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط خواهیم داشت تا بتوانیم از نسل جوان و مشتاق به خوبی حمایت کنیم تا بتوانند در آینده پرچم فارس را در عرصه‌های همگانی و قهرمانی بالا ببرند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی