[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پذیرش ۸۰ دانشجوی خارجی جدید ، روزنامه شیراز نوین

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دریافت درخواست پذیرش دانشجو از ۴۲ کشور دنیا برای تحصیل در این دانشگاه، از جذب ۸۰ دانشجوی خارجی در رشته مقاطع متفاوت خبر داد. دکتر سید حسن سراج چهارشنبه ۲۵ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته، تلاش برای توسعه دستاوردهای دانشگاه در عرصه‌های بین المللی، تقویت تعامل با مراکز علمی معتبر دنیا و تبادل علمی نخبگان را از جمله رویکردهای مهم این معاونت برشمرد.
او ادامه داد: در همین راستا ضمن ایجاد تفاهم نامه با مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه شیراز برای دانشجویان بین‌الملل، ۳ ایجنت بین‌المللی جذب و آموزش برای افزایش جذب دانشجویان نخبه خارجی انجام شده است. معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین برگزاری نشست‌های همکاری با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و اقدام برای تشکیل هسته بین‌الملل کمیته تحقیقات دانشجویی، اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا در کشور کانادا، دانشگاه واگنینگن کشور هلند و دانشگاه ملبورن استرالیا را دیگر اقدامات انجام گرفته در این زمینه برشمرد. سراج با اعلام خبر دریافت مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در مقطع MBBS پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ماه‌های اخیر، از فارغ التحصیلی دومین دوره دانشجویان برنامه آموزش بین‌الملل (IEP) در مقطع MBBS به عنوان تلاشی دیگر در راستای ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
او یکی از اهداف مهم این معاونت را برقراری تعامل سازنده با دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و رفاه عمومی ایالت سند پاکستان و همچنین وزیر تندرستی کشور تاجیکستان و بازدید از مراکز مهم دانشگاه، این هدف دنبال شده است. معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین جذب دو استاد مدعو از دانشگاه آمریکا و کانادا، برگزاری وبینار و کارگاه آموزشی با حضور سخنرانان بین‌المللی از دانشگاه‌های بلژیک، آمریکا و کانادا، اخذ بورسیه کامل و شرکت مدیر توسعه برنامه آموزش بین‌الملل در برنامه آموزشی مدیریت از سازمانDAAD کشور آلمان را گام‌هایی دیگر در این مسیر عنوان کرد. سراج با بیان اینکه تلاش شده تا در کنار جذب دانشجوی خارجی به عنوان یکی از اهداف مهم این معاونت، مسائل این دانشجویان در زمینه‌های مختلف آموزشی، رفاهی و دیگر موارد تسهیل شود، گفت: تولید محتوای چندرسانه‌ای به زبان‌های انگلیسی و فارسی برای برگزاری کلاس‌های دانشجویان خارجی برنامه آموزش بین‌الملل (IEP) دانشگاه به صورت مجازی و ارائه بسترهای آموزشی Offline برای دانلود درس‌های مورد نیاز دانشجویان در زمان اپیدمی کووید ۱۹، انجام صدور روادید، تمدید اقامت، خروج موقت، خروج قطعی و تمدید گذرنامه دانشجویان، همچنین ارائه خدماتی نظیر مشاوره روان‌شناسی و برگزاری رویدادهای فرهنگی برای دانشجویان، اقداماتی در این راستا بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی