[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خواص ترکیب فوق العاده زنجبیل، دارچین، زردچوبه و عسل، روزنامه شیراز نوین

دمنوش زردچوبه، دارچین و عسل ترکیبی معجزه آسا است که فواید زیادی برای سلامت بدن دارد، فقط کافیست که طرز تهیه‌ این دمنوش را بلد باشید.
به گزارش نمناک، ترکیب جادویی زردچوبه، دارچین، زنجبیل و عسل، نیروگاهی از مواد مغذی است و همین راز پنهان در ترکیبات آن است. برای آنکه خواص و فواید ‌این ترکیب فوق‌العاده را بدانید، بهتر است نگاهی به خواص تک تک آن‌ها در ‌این بخش از بهداشت و سلامت نمناک داشته باشید.
زردچوبه
این ادویه که با نام زعفران هندی نیز شناخته می‌شود به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی نیز معروف است. زردچوبه از کورکومین تشکیل شده و دارای پتاسیم و اسیدهای چرب امگا 3 است.
دارچین
این ادویه سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A و غیره است که آن را قدرتمند می‌کند. دارچین یک ضد التهاب، ضد باکتری و ضد دیابت طبیعی است که مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خواص زیادی دارند.
زنجبیل
ادویه‌ای که ضد ویروس، ضد التهاب، ضد باکتری و غنی از آنتی‌اکسیدان است. 
هندی‌ها همیشه از ‌این ادویه برای بهبود هضم، تسکین حالت تهوع و درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا استفاده می‌کنند. شما حتی می‌توانید با مصرف زنجبیل؛ درد، التهاب و خطر سرطان را کاهش دهید.
عسل
عسل به عنوان یکی دیگر از منابع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها، یک نیروگاه از فیتونوترینت‌ها است. ‌این ماده شیرین پرخاصیت می‌تواند به شما در تسکین گلودرد، بهبود سلامت روده و التیام زخم‌ها کمک کند. علاوه بر ‌این، با مواد مغذی موجود در عسل، متابولیسم و ‌ایمنی بدن شما تقویت می‌شود.
فواید زردچوبه، دارچین، زنجبیل و عسل برای کاهش وزن و لاغری
به غیر از خواصی که در بالا گفته شد، ترکیب ‌این چهار ماده مفید می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در ادامه توضیح داده‌ایم که چگونه ‌این عناصر باعث کاهش وزن می‌شود:
زردچوبه
زردچوبه سطح قند خون شما را تنظیم می‌کند و به بدن شما کمک می‌کند از مقاومت به انسولین که عاملی است برای چاقی، جلوگیری کند. زردچوبه با پیشگیری از مقاومت به انسولین، در پیشگیری از ابتلا به دیابت نیز مفید است.
زردچوبه همچنین از طریق آنتی‌اکسیدان‌های خود به چربی سوزی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که اگر آن را روزانه و به اندازه مصرف کنید، مسیر کاهش وزن شما هموارتر خواهد بود.
دارچین
دارچین از طریق کربوهیدرات‌هایش به بدن شما انرژی می‌دهد و کمک می‌کند تا غذای شما به آرامی ‌تجزیه شود. وقتی بدن شما پر انرژی است و برای مدت طولانی‌تری سیر است، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و به ‌این شکل، دارچین شما را از پرخوری باز می‌دارد.
زنجبیل
سیستم گوارشی شما را بهبود می‌بخشد و تمام سموم را از طریق طبیعت گرم خود از بین می‌برد. 
زنجبیل به ‌این دلیل در لاغری نقش دارد که مانع از پرخوری شما شده و متابولیسم را بهبود می‌بخشد. همچنین زنجبیل به عملکرد صحیح کبد شما در فرایند هضم کمک می‌کند.
عسل
عسل به شما انرژی می‌دهد و به ‌این طریق کمک می‌کند تا اشتهای خود را کنترل کنید، بنابراین می‌توانید عسل را با شکر مصرفی خود جایگزین و از تشکیل چربی در بدن جلوگیری کنید.
سایر فواید دمنوش زردچوبه، دارچین، زنجبیل و عسل
دمنوش زنجبیل، زردچوبه، دارچین و عسل دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتریایی، آنتی‌اکسیدانی، ضد سرطان زا، ضد زخم و ضد انعقاد است.
علاوه بر همه ‌این‌ها، زردچوبه دارای خواص ضد دیابت، ضد پروتوزول، ضد فیبروتیک، ضد زهر و ضد قارچ است. همه ‌این خواص با هم آن را به یک داروی قدرتمند تبدیل می‌کند.
در مهم‌ترین بخش از خواص ‌این ترکیب، مورد تقویت سیستم ‌ایمنی بدن را داریم؛ تصور کنید که بدن شما قادر به مبارزه با هر بیماری باشد.
چای زردچوبه با ترکیب خواص زنجبیل، عسل و دارچین به تسکین دردهای بدن نیز کمک می‌کند، تهوع را کاهش می‌دهد و همچنین به درمان میگرن، التهاب و خستگی شما کمک می‌کند.
کارشناسان معتقدند که چای زنجبیل و زردچوبه به ‌این دلیل که فلاونوئیدها و کاتچین‌های موجود در چای زردچوبه با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، برای مقابله با سرطان نیز مفید است.
به غیر از آنچه گفته شد، چای زردچوبه سلامت پوست، سلامت مغز و سلامت قلب را به طور کلی بهبود می‌بخشد.
ترکیب فوق‌العاده زردچوبه، دارچین، زنجبیل و عسل به بدن شما در کاهش ترشح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول کمک می‌کند، بنابراین برای کاهش استرس مفید است.
خواص ضد باکتریایی آن به بهبود زخم‌ها و حفظ جوانی پوست کمک می‌کند.
این چای برای افراد دیابتی و چاق نیز عالی است.
بهترین زمان برای نوشیدن چای زردچوبه، دارچین، زنجبیل و عسل
شما می‌توانید ‌این دمنوش را تقریباً در هر زمانی از روز مصرف کنید.
اگر آن را صبح زود مصرف کنید، به شما در مبارزه با سموم بدن و بهبود پوست، مو، قلب و مغز در طول روز کمک می‌کند.
اگر آن را در زمان ناهار مصرف کنید، مطمئناً خواص فوق‌العاده قدرتمند گوارشی آن را تجربه خواهید کرد، به شرط آنکه بلافاصله قبل یا بعد از غذا ننوشید.
اگر ‌این دمنوش گیاهی را عصر میل کنید، از خاصیت آرام‌بخشی آن بهره برده‌اید.
اگر بی‌خواب هستید یا کاملاً استرس دارید و به لحظاتی آرامش نیاز دارید، می‌توانید از ‌این دمنوش میل کنید.
برای تهیه دمنوش زردچوبه، دارچین، زنجبیل و عسل 
مواد لازم    
آب جوش:4 فنجان
زنجبیل تازه رنده شده: 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه:1 قاشق چای‌خوری
دارچین:یک دوم قاشق چای‌خوری
لیمو تازه:2 عدد
عسل:1 قاشق چای‌خوری برای هر لیوان 
طرز تهیه
آب را بجوشانید
زنجبیل را اضافه کنید
زردچوبه را اضافه کنید
دارچین را اضافه کنید
آب لیمو را اضافه کنید
با یک قاشق چای خوری عسل در هر فنجان سرو کنید.
همان طور که متوجه شدید، کافیست مقداری زردچوبه را؛ چه به شکل ریشه یا پودر، با زنجبیل و دارچین ترکیب کرده و آن را در آب بجوشانید. بعد از جوش آمدن، یک قاشق عسل اضافه کنید تا نوشیدنی شیرین‌تر و خوشمزه‌تر شود.
نکته
باید توجه داشته باشید که زردچوبه و زنجبیل هر دو دارای طبیعت گرم هستند، بنابراین، مطمئن شوید که در تابستان زیاد از ‌این چای نمی‌نوشید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی