[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دنده معکوس امیدها برای از دست دادن پاریس ۲۰۲۴، روزنامه شیراز نوین

ایسنا/ اگر وضعیت تیم ملی امید به همین منوال بماند، هیچ بعید نیست که طلسم حضور‌ این تیم در المپیک از ۴۴ به ۴۸ سال افزایش یابد!
با خوابیدن تب جام جهانی، فدراسیون فوتبال که مدت زمان کوتاهی است رشته امور را در اختیار گرفته، باید هر چه سریع‌تر به وضعیت بلاتکلیف تیم‌های ملی زنان و مردان در رشته‌های مختلف سروسامان بخشد که تعدادشان هم کم نیست.
تیم ملی فوتبال امید یکی از تیم‌هایی است که بعد از حضور کوتاه مهدوی‌کیا و اتمام قرارداد او، بدون سرمربی است و بازیکنان هم در آستانه یک سال پر برنامه سرمربی خود را نمی‌شناسند و بحث‌هایی هم درباره وضعیت مدیریتی ‌این تیم وجود دارد.
چندی بعد از انتخاب مهدی تاج برای ریاست فدراسیون، مهدی فرقانی، معاون اجرایی باشگاه صنعت نفت آبادان با حکم رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست ‌این تیم انتخاب و جایگزین فراز فاطمی ‌شد. با ‌این حال چندی بعد مناف‌هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک که بخشی از هزینه‌های تیم ملی امید را به واسطه حضور ‌این تیم در بازی‌های آسیایی و احتمال حضور در المپیک پرداخت می‌کند، از توافق با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای حضور حبیب کاشانی، مدیرعامل سابق پرسپولیس به عنوان مدیر تیم ملی امید خبر داد.
پیوند حبیب کاشانی و تیم ملی امید شکل می‌گیرد؟
از چندین هفته قبل به ‌این سمت خبری از شروع فعالیت کاشانی در تیم ملی امید نشده و هنوز حکم فعالیت کاشانی در تیم امید از سوی تاج و هیئت رئیسه صادر نشده است. پیش از‌ این و در دوره ریاست علی کفاشیان، کاشانی برای یک دوره مدیر تیم ملی امید شده بود و‌ این تیم را به صورت پیمانکاری از صفر تا صد در اختیار گرفته بود و تمام هزینه‌های آن را برای حضور در مسابقات، استخدام مربی و کادرفنی و حتی اردوها را تأمین می‌کرد که در نهایت هم تیم ملی سهمیه المپیک را کسب نکرد.
مهدی فرقانی، سرپرست تیم ملی امید که از سوی مهدی تاج به ‌این سمت منصوب شده است درباره انتخاب کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی امید گفت: آقای کاشانی به عنوان مدیر در تیم ملی امید فعالیت خواهند کرد و من هم سرپرست هستم. البته قرار شده که آقای کاشانی و تاج جلسه‌ای داشته باشند که به علت مسائل جاری فدراسیون فوتبال عقب افتاده است.
وی ادامه داد: ‌ایشان (کاشانی) آدم شناخته شده‌ و توانمندی است و انتخاب او براساس توافقی است که احتمالاً آقای تاج با کمیته ملی المپیک داشتند و از تجربه کاشانی استفاده می‌کنند. فکر می‌کنم ‌این اتفاق بیفتد (جلسه تاج و کاشانی) و جلسه‌ای با هم داشته باشند. ما هم به عنوان سرپرست در خدمت فدراسیون هستیم.
سرپرست تیم ملی فوتبال امید درباره اقداماتی که انجام داده است، اظهار کرد: من تنها کاری که به عنوان سرپرست تیم ملی توانستم انجام دهم ‌این بوده که اطلاعات تمام بازیکنان تیم ملی امید که در‌ این تیم بازی کردند و یکی، دو بازیکن شاخص مثل محمد عمری را که واجد شرایط بازی در تیم ملی است، با کمک کارکنان بخش فناوری اطلاعات تهیه کرده‌ام و گزارش‌های هفتگی بازیکنان شامل میزان دوندگی و نمرات فنی بازیکنان را تهیه کرده‌ایم که کار سرمربی بعدی تیم ملی مقداری راحت می‌شود. بیشتر از‌ این در توانم نبوده است.
او درباره‌ اینکه آیا صحبتی با حبیب کاشانی بعد از انتخاب به عنوان مدیر تیم ملی داشته یا خیر، اظهار کرد: بعد از ‌اینکه آقای مناف‌هاشمی ‌این مسئله را رسانه‌ای کردند، با آقای کاشانی تماسی داشتم و تبریک گفتم. او را از گذشته می‌شناسم. من جزییاتی از توافق طرفین ندارم. ‌ایشان توانمند است و قطعاً توافقاتی کرده‌اند که من بی‌اطلاع هستم. قرار بوده فدراسیون حکم او را بزند.
فرقانی درباره ‌اینکه تیم ملی سال آینده بازی‌های آسیایی و انتخاب المپیک را در برنامه دارد اما هنوز اقدامی ‌صورت نگرفته است، گفت: ما برای فروردین برنامه داریم. ‌ایمیل دعوت نامه برای حضور تیم ملی امید در فیفادی ۲۸ اسفند تا ۸ فروردین از سوی تایلند به منظور شرکت در تورنمنت چهارجانبه به دست ما آمده که منتظر جمع‌بندی مسئولان فدراسیون فوتبال هستیم. هزینه‌ها هم به پای کشور میزبان است.
وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی امید و مشخص شدن وضعیت ‌این تیم گفت: در دو، سه روز آینده با آقای تاج جلسه‌ای خواهم داشت و نقطه نظرات خودم را به عزیزان خواهم گفت.
تیم ملی فوتبال امید ‌ایران آخرین بار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال حضور داشته و از آن پس فقط یک بار به المپیک ۱۹۸۰ مسکو صعود کرده (که به دلایل سیاسی کاروان ورزشی ‌ایران در‌ این بازی‌ها شرکت نکند) و بیش از ۴۴ سال از غیبت ‌ایران در المپیک می‌گذرد. انتخابی المپیک در شروع سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و سرنوشت حضور در المپیک پاریس در مسابقات قهرمانی آسیا زیر ۲۳ سال مشخص خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی