[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سیر خام برای ‌این دو بیماری شایع مفید است، روزنامه شیراز نوین

سیر دارای خواص متعدد و بی‌شماری است و می‌تواند انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها را به بدن برساند.
به گزارش بهداشت نیوز، کبد وظایف مختلفی از جمله فیلتر کردن مواد غذایی وارد شده و خارج شده از آن را دارد. ‌این عضو بزرگ همچنین به حفظ سطح جریان و گردش خون، جدا کردن مواد مغذی از مواد غذایی نیز کمک می‌کند. اما وظایف مهم کبد به همین جا ختم نمی‌شود. کبد همچنین می‌تواند از آسیب رساندن ترکیب‌های شیمیایی سمی ‌به بدن جلوگیری کند. از ‌این رو سلامت کبد بر عملکرد کل بدن تأثیر می‌گذارد و به همین ترتیب اختلال و وجود مشکل در کبد باعث آسیب و اختلال سایر اعضاء بدن نیز خواهد شد. بنابراین رسیدگی و توجه به ‌این عضو بدن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مصرف مواد غذایی طبیعی مانند سیر نیز علاوه بر بهبود کیفیت رژیم غذایی روزانه، می‌تواند به حفظ سلامت کبد کمک کند.
سیر خام، مفید برای کبد چرب
سیر به صورت خام حاوی یک ترکیب گوگردی به نام آلین است که پس از خرد کردن آن به آلیسین عنصر فعال تبدیل می‌شود. آلیسین یک آنتی‌اکسیدان، آنتی‌بیوتیک و ضد قارچ است که دارای مزایای زیادی برای سلامت کبد می‌باشد. سیر همچنین حاوی آرژنین، یک اسید آمینه مهم و مفید برای رگ‌های خونی و سلنیوم، ماده‌ای برای افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدان‌ها است.
خواص سیر خام برای تیروئید
همان طور که گفته شد سیر دارای مزایای فراوانی است، اما یکی از خاصیت‌های آن که سیر را از سایر صیفی‌جات جدا می‌کند، خاصیت ضد میکروبی آن است. سیر دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد انگلی و مهم‌تر از ‌این‌ها‌ آنتی‌اکسیدانی است که مزایای بسیاری مانند جلوگیری از ورود عفونت و باکتری به بدن افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمن - مانند تیروئید - یا جلوگیری از رسیدن مواد شیمیایی و سمی ‌به ارگان‌های مختلف مانند کبد، دارد.
سیر نه تنها یک ضد میکروب عالی به شمار می‌رود، بلکه می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا کمک کند. سیر همچنین خاصیت ضد التهابی شگفت‌انگیزی دارد و به علت خاصیت سم‌زدایی و با افزایش سطح گلوتاتیون، یک دتاکس طبیعی برای بدن به شمار می‌رود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی