[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پدافند باعث کاهش آسیب‌ها می‌شود، روزنامه شیراز نوین

جانشین قرارگاه پدافند الکترونیک کشور در مصاحبه تصویری با ایرنا گفت: توجه به اصول پدافند باعث می‌شود که در حمله دشمن، آسیب‌ها و هزینه‌های ما کاهش و هزینه‌ها و آسیب‌های دشمن افزایش یابد.
ذبیح الله حسن شاهی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تهاجم گسترده کشورهای غربی و حمله‌های همه جانبه آنها در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی، سایبری و الکترونیک، اهمیت پدافند غیرعامل بیش از پیش مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که در پدافند مطرح بوده و مورد توجه دشمن بوده تهاجم و حمله فرهنگی است.
او اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب یک تحول در گفتمان سیاسی تمدن اسلامی ایجاد شد که در این گفتمان کلماتی مانند استکبارستیزی، بیداری اسلامی و مقابله و مقاومت در برابر استکبار وجود داشت که با گفتمان لیبرالیسم غربی در تضاد بود.
وی بیان کرد: برخورد غرب با اینگونه تمدن‌ها به این شکل است که یا به دنبال حذف آن تمدن هستند یا آن را استحاله می‌کنند و به همین دلیل است که امروز برخی کشورهای اسلامی فقط نام اسلام را دارند و رفتار آنها خلاف اسلام است.
جانشین قرارگاه پدافند الکترونیک کشور افزود: قبلاً کشورهای غربی گزینه‌های مختلفی علیه جمهوری اسلامی داشتند، از جمله گزینه‌های نظامی، تحریم‌های اقتصادی، انواع تهاجم‌های سایبری و فناوری. اما اکنون تمام آن تهاجم‌ها بی اثر شده و امروز شاید آنها بتوانند آغازگر تجاهم نظامی باشند، اما تمام کننده نخواهند بود و به همین دلیل با حذف گزینه نظامی به سمت تحریم‌های 
اقتصادی رفتند.
حسن شاهی بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحریم‌هایی علیه کشور اعمال شده اما مقاومت مردم و نظام در برابر این تحریم‌ها باعث شد که گزینه تحریم اقتصادی دشمن نیز 
بی اثر شود.
وی ادامه داد: امروز حربه ای که استعمارگران به کار می‌گیرند، تهاجم و حمله فرهنگی است و تبدیل انسان صاحب اراده و آزاد به یک فرد بدون اراده است.
او گفت: امروز جنگ شناختی تعیین کننده است؛ جنگی که غربی‌ها آغاز کرده‌اند و به دنبال آن هستند که باورهای مردم دنیا را از آنها بگیرند. جانشین قرارگاه پدافند الکترونیک کشور بیان کرد: امروز دنیا گرفتار برده داری نوین شده که مبتنی بر فناوری‌های نوین است. این برده‌ها ممکن است در خانه‌های لوکس با امکانات بسیار باشند، اما اراده‌ای برای انجام کار توسط خودشان را ندارند و این کاری است که استکبار جهانی در جهان از طریق شبکه‌های اجتماعی و ابزار خودش انجام می‌دهد.
حسن شاهی گفت: در دسامبر ۱۹۶۰ که به عنوان روز لغو برده داری در جهان شناخته شده، همگان تصورشان این بود که برده داری تمام شده، غافل از اینکه یک برده داری نوین متولد شده و این برده داری نوین به دنبال تصرف ذهن افراد است و بسیاری از کشورها اکنون در تصرف و تسخیر استکبار هستند.
او افزود: این حربه فریب که باید در جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی به آن توجه کنیم، همان راست را دروغ پنداشتن و دروغ را راست دانستن است؛ یعنی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف را نادیده گرفتن و در مقابل چالش‌ها و بن‌بست‌های خودشان را کوچک شمردن، سانسور خبری در خصوص مشکلاتی که با آن مواجه هستند، از جمله سانسور رسیدن جامعه غربی به پوچ گرایی و از هم پاشیدن خانواده‌ها در غرب.
وی بیان کرد: در حربه فریب وجود دوگانگی سیاسی در اخبار منتشر شده توسط استکبار را می‌توان دید؛ مانند اینکه جنگ روسیه و اوکراین را جنگ ظالم و مظلوم شمردن و در مقابل جنگ سعودی‌ها و یمنی‌ها را جنگ سعودی‌ها با تروریست‌ها خواندن، مبارزه با آشوبگران در کشورهای غربی را برقراری نظم و تمکین مردم به قوانین و از آن طرف مقابله با آشوبگران در دیگر کشورها را نقض حقوق بشر خواندن، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای توسط دیگر کشورها را نقض قوانین بین‌المللی و پرکردن زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی را مطابق با قوانین بین المللی دانستن.
او گفت: در حربه فریب دو رویکرد را از طرف دشمن می‌بینیم؛ یکی ایجاد یأس و نامیدی و دیگری ایجاد رعب و وحشت است.
جانشین قرارگاه پدافند الکترونیک کشور ادامه داد: از راهکارهای مقابله با حربه فریب دشمن، دشمن شناسی است و اینکه بدانیم دشمن ما کیست و چه مشخصاتی دارد. استخراج نواقص و مشکلات داخلی و تلاش در جهت حل آنها، آموزش مردم برای تفکیک راست و دروغ، همبستگی بین اقوام مختلف و مردم؛ در کشور ما همبستگی زیادی بین اقوام مختلف وجود دارد.
حسن شاهی افزود: دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم بوده اما به نتیجه نرسیده است و امروز گلوبالیست غربی با تسلط بر فناوری به دنبال این است که دیگر کشورها را تحت تسلط خود درآورد و اگر کشوری مخالف بود، به وسیله آن ابزارها آن کشور را تحت فشار قرار دهد.
وی اضافه کرد: از جمله این ابزارها می‌توان به ماهوارها، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های مالی و انواع تجهیزات نظامی اشاره کرد.
او گفت: گلوبالیست غربی می‌گویند یک کدخدا وجود دارد و همه برده آن کدخدا هستند و امروز جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که به عنوان تنها کشور در مقابل سیاست‌های ددمنشانه استکبار ایستاده و مقاومت می‌کند. حسن شاهی گفت: اگر فقط یک درصد از این تحریم‌هایی که در تاریخ بشریت بی سابقه بوده را به یک کشور قدرتمند هم اعمال کنند، آن کشور با تبعات بسیار سنگینی مواجه خواهد شد و افول آن کشور را سرعت می‌بخشد.
او افزود: غربی‌ها این را برنمی‌تابند که کشوری مانند جمهوری اسلامی در برابر آنها بایستد. جمهوری اسلامی با اتکال به خدا و پشتیبانی ملت و منویات و رهبری معظم انقلاب این راه را طی خواهد کرد تا به موفقیت کامل برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی