[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

همیاری شهروندان در نگهداری مبلمان شهری، روزنامه شیراز نوین

سعید معصومی شهردار منطقه 10 شیراز در خصوص مبلمان شهری و اقدامات شهرداری و انتظار از شهروندان گفت: انتظار این است که شهروندان در نگهداری مبلمان و تأسیسات شهری همیار شهرداری باشند.
وی افزود: مبلمان شهری از جمله سرمایه‌های موجود در سطح شهر است که توسط شهرداری‌ها ایجاد و با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی شهرنشینی در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود و این امکانات با هدف ایجاد تحرک و شادابی زندگی شهری ایجاد می‌شود که انتظار داریم شهروندان خوب با نگهداری و استفاده درست از آن به زیبایی شهر کمک نمایند.
معصومی اظهار داشت: سالیانه شهرداری‌ها برای طراحی و احداث مبلمان شهری و فضاهای مناسب شهری هزینه‌های سنگینی را انجام می‌دهند، ولی گاهی مشاهده می‌شود عده ای معدود از شهروندان با رفتارهای غیرمسئولانه به مبلمان شهری آسیب وارد می‌کند که این مهم ضرورت مشارکت شهروندان در حفاظت از مبلمان شهری را آشکارتر می‌نماید.
شهردار منطقه 10 اشاره کرد: امروزه کارشناسان مدیریت شهری ضرورت توسعه مبلمان شهری را برای نشاط و زیباسازی یک اصل می‌دانند و معتقدند آراستگی شهر می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های روحی و جسمی زندگی شهری را تعدیل کرده و زمینه فعالیت پویای شهر را فراهم کنند. از طرفی کارشناسان مدیریت شهری نیز معتقدند برای ساخت یک شهر ایدئال، لازم است به مبلمان شهری توجه ویژه ای شود و متناسب با نیازهای شهروندان و شرایط اقلیمی، طراحی‌های مختلف 
انجام گیرد. 
وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش مدیریت شهری در زیباسازی سیما و منظر شهری، متأسفانه افرادی مبادرت به آسیب رساندن به مبلمان شهری می‌کنند که این موضوع بی اعتنایی به مقررات اجتماعی و نادیده گرفتن حقوق سایر شهروندان است که به نظر می‌رسد یکی از عمده ترین مشکلات جامعه امروز می‌باشد. از جمله می‌توان به دیوارنوشته‌ها، خسارت به چراغ‌های روشنایی و نیمکت‌ها و مخازن زباله در پارک‌ها و سایر نقاط سطح شهر، آسیب رساندن به المان‌ها و در و پنجره و شیرآلات سرویس‌های بهداشتی و دریچه‌ها (منهول‌ها) اشاره کرد که مدیریت شهری هزینه سنگینی را بابت اصلاح، ترمیم و بهسازی آن پرداخت می‌کند؛ هزینه ای که در حقیقت از جیب عموم شهروندان است و می‌شد صرف دوباره کاری امور نگردد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی