[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توقف آمار مرگ در فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز: تاکنون بالغ بر ۶۵۳هزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند
توقف آمار مرگ در فارس

پاریزی: مجموع جان‌باختگان کووید ۱۹ از ابتدای 
شیوع تاکنون، هشت‌هزار و ۱۷۱ نفر است

۱۶۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم ویروس کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز سه شنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۱، اعلام کرد. به گزارش شیرازنوین، ابوذر پاریزی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دومیلیون و ۲۶۲هزار و ۳۹۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲هزار و ۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است. وی گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۳۳هزار و ۶۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳هزار و ۲۷۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۹هزار و ۳۲۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸هزار و ۷۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده است. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با بستری ۲۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۶۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
اودرادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۱۷۱ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳هزار و ۸۲۴ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۸۷هزار و ۸۸۰ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۴هزار و ۹۲۴ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۲هزار و ۳۱ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۵هزار و ۷۹۰ دوز نوبت سوم و ۱۳۵هزار و ۱۳۵ دوز یادآور واکسن بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی