[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

جانشین سپاه فجر فارس: هفته بسیج ۱۰هزار برنامه داریم ، روزنامه شیراز نوین

جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس، ضمن یادآوری اینکه هفته بسیج امسال با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران» برگزار می‌شود، گفت: برای گرامیداشت این هفته، بیش از ۱۰هزار برنامه پیش‌بینی شده است.
سردار حسن عبدالله‌زاده چهارشنبه ۲۵ آبان در نشست خبری ویژه اعلام برنامه‌های هفته بسیج در استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تأکید بر ضرورت تداوم راه آنان، گفت: هفته بسیج همواره فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها و روحیه بسیجی و بیان افتخارات و دستاوردهای این تشکیلات مردمی محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه برخی می‌گویند تشکیل بسیج با هدف سازمان‌دهی نیروها در زمان جنگ تحمیلی انجام شد، گفت: حضرت امام(ره) فرمان تشکیل بسیج را شهریور سال ۱۳۵۷ صادر فرمودند که هنوز جنگ تحمیلی آغاز نشده بود؛ از ابتدا نگاه بلند امام این بود که بسیج چندبعدی باشد و در حوزه‌های مختلف مورد نیاز مردم ورود می‌کند و مکتب انقلاب اسلامی مرهون وجود بسیج و گفتمان بسیج است.
جانشین سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه ورود بسیج به عرصه‌های مختلف بعد از دفاع مقدس در راستای تجلی همان نگاه بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: بسیج همواره در ابعاد نرم، سخت و نیمه‌سخت حاضر و تأثیرگذار بوده و امروز شاهد الگوبرداری از آن در جبهه مقاومت سایر نقاط جهان نیز هستیم.
او با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌هایی نظیر کمک‌های مؤمنانه، سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم، حضور در سیل، زلزله، کرونا، ساخت‌وساز به خصوص در مناطق محروم و دیگر عرصه‌های نیاز جامعه، ورودی موفق و تأثیرگذار داشته است، گفت: از نگاه حاکمیت آحاد جمعیت ایران اسلامی بسیجی هستند. بسیج محدود به یک جغرافیای انسانی و سیاسی و اجتماعی نیست، بلکه هرکس دل در گرو نظام، انقلاب و ایران اسلامی دارد، بسیجی محسوب می‌شود؛ همانگونه که نمودی از آن را در روز ۱۳ آبان دیدیم.
به گفته او، بسیج تبیین کننده فرامین اهل‌بیت(ع) است و آرمانی الهی دارد. بسیج محدود به طول و عرض جغرافیایی نیست؛ بلکه به طول و عرض انقلاب اسلامی است که در حال صادر شدن است. بسیج یک نیرو و سازمان صرف نیست و تفکر بسیجی، ایستادن پای امر ولی‌امر است؛ چراکه تنها راهکار پیشرفت و موفقیت را 
همین می‌داند.
جانشین سپاه فجر فارس همچنین با تأکید بر اینکه بسیج به دنبال خط و مشی سیاسی نیست، تدابیر ولی‌امر را خط مشی بسیج عنوان و تصریح کرد: در این جنگ احزاب که نابرابر است، مردم ایران اسلامی پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و این، رویکرد مردم به بسیجی است که با نگاه عاشورایی، در آن مسیر ثابت قدم تا پیروزی نهایی که وعده الهی است، خواهد ایستاد.
عبدالله زاده با بیان اینکه بسیج یعنی مردم و برنامه‌های هفته بسیج هم بر همین اساس پیش‌بینی شده است، روزشمار هفته بسیج امسال را یادآوری و اضافه کرد: امسال بیش از ۱۰هزار برنامه متنوع در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی و عمرانی مدنظر داریم که توسط ۴۳ ناحیه مقاومت و ۲۰ رده قشری اجرایی خواهد شد.
این مقام نظامی سپاه فارس با اشاره به اینکه طرح شهید هاشمی از برنامه‌های مدنظر است که با محوریت روشنگری در جهاد تبیین و نقش آفرینی بسیج در فضای مجازی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در حوزه خدمات رسانی، در هفته بسیج جشن آب‌رسانی به ۱۰۰ روستای فارس یکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
جانشین سپاه فجر استان فارس با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۵۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور و نصب ۵۱۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵کیلوواتی در این استان با حضور مقام‌های ملی و استانی، خاطرنشان کرد که عرصه‌های علمی، خدمت‌رسانی، اشتغال‌زایی و... در رزمایش بزرگ جهادگران با حضور ۱۴هزار نفر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای گرامیداشت این هفته است.
عبدالله‌زاده با اشاره به فعال بودن ۱۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در استان فارس اضافه کرد: با همکاری بسیج ۱۴۳۳ فرصت شغلی و ۱۹۵ تعاونی تشکیل و بالغ بر ۹۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ارائه شده که منجر به بسترسازی ۳۶۶۷ فرصت شغلی شده است.
جانشین سپاه فجر فارس اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به روستاها، ترسیم حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی توسط بسیج دانشجویی، برگزاری میز خدمت در عرصه‌های مختلف، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، اجرای مشاوره حقوقی رایگان در مساجد محلات در طرح هر مسجد یک حقوق‌دان، تهیه و توزیع جهیزیه، بازدید علمی از کارخانجات را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج عنوان کرد.
به گفته عبدالله زاده، تجمع بسیجیان و نمایش بسیح، مظهر مقاومت و نماد ملی، تجلیل از بسیجیان موفق کارآفرین، دختران نمونه انقلاب، اجرای پویش‌های مختلف فرهنگی از جمله پویش «علم بر زمین نمی‌ماند» و «من و رفیق شهیدم»، اردوهای تربیتی تفریحی ویژه دختران و مادران، حضور گسترده بسیجیان در نمازجمعه و سخنرانی فرماندهان، دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و شهرستان‌ها، بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته بسیج در استان فارس است.
افتتاحیه جشنواره صنایع دستی، اجرای سمینار، وبیار و نشست در قالب طرح شهید هاشمی، برپایی بیمارستان صحرایی حضرت زینب(س) در شهرستان ارسنجان، بزرگداشت دومین سالگرد شهید استوار محمودآبادی، همایش بررسی نقش و جایگاه تفکر بسیجی در مقاوم سازی فرهنگ دینی و ملی و تحقق فرهنگ مقاومتی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان فارس است که سردار عبدالله‌زاده از آنها یاد کرد.
به گفته جانشین سپاه فجر فارس، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاخص با موضوع هویت زن مسلمان، افتتاح مرکز مردمی نفس با موضوع طرح ایران! جوان بمان، اجرای طرح قصه دلبری با موضوع ازدواج ساده دانشجویی، اجرای تور دوچرخه‌سواری، اهدای ۲۰۰ ویلچر برای معلولان و جانبازان به همت بسیج ورزشکاران، راه‌اندازی کارناوال موتورسواری، دوچرخه‌سواری و ماشین‌سواری تا گلزار شهدا، تجلیل از بسیجیان نخبه و معرفی چهره‌های برتر بسیجی در فضاهای مختلف، برگزاری کارگاه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله دیگر برنامه‌های هفته بسیج در فارس است.
او گفت: اختتامیه جشنواره‌های آوای عشق و آواها و نواهای ویژه گروه‌های سرود، پویش نذر خون، اجرای برنامه‌های پاتوقی با سرود و نمایش، نشست‌های تبیین گفتمان مکتب سلیمانی، برنامه‌های تبلیغی و قرآنی، فضاسازی محیطی در دستگاه‌ها و ادارات، همایش اقتدار رزمی‌کاران ذوالفقار، شب شعر، جشنواره شعر، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری، نمایشگاه هکس، اکران فیلم و مستند، و برپایی غرفه‌های فرهنگی، اعزام شبکه روشنگران جوان در دانشگاه‌ها، مساجد و مدارس، برگزاری کارگاه تدبر در قرآن با محوریت دشمن‌شناسی، نشست زیست عفیفانه، میقات صالحین با حضور گروه‌های تربیتی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته بسیج فارس است.
عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: سرکشی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، عطرافشانی و غبارروبی قبور شهدا، یادواره آبروی محله، محفل انس با قرآن، تور ایست و بازرسی با هدف تأمین امنیت محلات، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سراسر استان در هفته بسیج است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی