[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خیز دوباره زردها برای صعود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
فجرشهیدسپاسی علی رغم پشت سر گذاشتن نیم فصلی پر فراز و نشیب، در نهایت توانست نمره‌ای قابل قبول بگیرد.‌ این تیم در پایان نیم فصل نخست لیگ یک در رتبه سوم قرار گرفت و در جام حذفی نیز، حذف شده‌ای سربلند بود.
حالا در شروع نیم فصل دوم، فجری‌ها امروز در شیراز میزبان ون پارس اصفهان هستند، تیمی‌که در هشت دیدار اخیر خود در لیگ برتر به همراه دو بازی در جام حذفی، هرگز شکست نخورده؛ حتی مقابل پرسپولیس در تهران!
آن‌ها توانستند بازی جام حذفی مقابل صدرنشین لیگ برتر را به ضربات پنالتی بکشانند و اگر درخشش بیرانوند نبود، می‌توانستند یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ ‌این مسابقات را رقم بزنند. 
تیم اصفهانی توانست در هفته‌های پایانی نیم فصل، عملکرد بسیار ضعیف 9 هفته ابتدایی را جبران کرده و خود را به رتبه دهم جدول برساند.
اما فجر از همان ابتدا یکی از مدعیان صعود بود و تا پایان نیم فصل نیز مدعی باقی ماند. شاگردان رجب زاده البته چند هفته بحرانی را هم پشت سر گذاشتند اما گل دقایق پایانی در آخرین بازی نیم فصل باعث شد تا فجر به جای رتبه ششم، روی سکوی سوم بایستد و بتواند رضایتمندی تماشاگرانش را تا حدودی کسب کند.
فجری‌ها در فصل نقل و انتقالات هم یک بازیکن را به جمع خود افزوده‌اند. محسن سیفی هافبک نیم فصل نخست شهرداری آستارا با امضای قراردادی به فجرشهیدسپاسی پیوست تا نیم فصل دوم فصل جاری با پیراهن ‌این تیم مدعی فعالیت داشته و به میدان برود. سیفی فصل گذشته در عضویت تیم دسته دومی ‌شهید اورکی اسلامشهر بود، او با به ثمر رساندن 7 گل پس از رضا نادری 9 گله یکی از مهره‌های کلیدی و دومین بازیکن گلزن ‌این تیم محسوب می‌شد. وی سابقه بازی در تیم‌های کیمیا فرآیند و مقاومت تهران را نیز در کارنامه دارد.
اما ون پارس دو بازیکن خود را از لیست خارج کرده. فردین نجفی و سعادت براتی دو بازیکن ‌این تیم به صورت رسمی ‌از جمع شاگردان مجتبی توتونی جدا شدند. فردین نجفی در مسیر صعود به لیگ دسته یک و سعادت براتی در مسیر راه یابی به لیگ دسته دو نقش مؤثری داشتند اما حالا دیگر عضو ‌این تیم نیستند، ضمن‌ اینکه فرهاد پورغلامی ‌بازیکن سابق ملوان بندرانزلی و کمک مربی سابق فجرشهیدسپاسی شیراز به کادر فنی ‌این تیم اصفهانی اضافه شده است.
فجرشهیدسپاسی در مسیر لیگ برتری شدن، رقبایی جدی و آماده دارد. به‌جز شمس آذر که اختلاف زیادی با سایر بالانشینان ‌ایجاد کرده و فعلاً شانس نخست صعود است، سایپا، خیبر خرم آباد، پارس جنوبی جم و حتی مس شهربابک و استقلال خوزستان را هم می‌توان جزو مدعیان صعود برشمرد.
امروز دو تیم خیبرخرم آباد و پارس جنوبی جم به مصاف یکدیگر خواهند رفت. طبق اعلام سازمان لیگ، ‌این مسابقه تنها دیدار «با تماشاگر» رقابت‌های امروز خواهد بود!
طبق اعلام باشگاه خیبرخرم آباد، چهار بازیکن جدید به ‌این تیم اضافه شده‌اند که شاخص‌ترین آن‌ها، بازیکن سابق پرسپولیس است. حمید طاهرخانی بازیکن سابق سرخپوشان پایتخت، با امضای قراردادی در نقل و انتقالات نیم فصل به نماینده استان لرستان در لیگ یک اضافه شده است.
علاوه بر طاهرخانی؛ حمید طاهری فرد بازیکن سابق تیم‌های اکسین البرز، مس کرمان که فصل گذشته نیز در تیم خیبر خرم‌آباد عضویت داشت بار دیگر به ‌این تیم بازگشت. حسین بغلانی مدافع و کاپیتان سابق صنعت نفت آبادان دیگر بازیکنی است که با امضای قراردادی به تیم خیبر پیوسته است. میثم آقایی مهاجم سابق آلومینیوم اراک، مس کرمان و نیم فصل نخست ون‌پارس اصفهان دیگر بازیکنی است که در نقل و انتقالات نیم فصل به خیبر اضافه شده و چهارمین خرید ‌این تیم محسوب می‌شود. 
تیم چوکای تالش هم که قعرنشینِ بحران زده لیگ یک به شمار می‌رود، دست به تغییرات گسترده در کادر مدیریتی و فنی خود زده است. دو شخصی که سابقه حضور در فوتبال شیراز را دارند، به جمع سبزپوشان شمالی اضافه شده‌اند. اسماعیل سرهنگیان مدیر و سرپرست سابق تیم قشقایی شیراز، اخیراً به عنوان مدیرعامل ‌این باشگاه انتخاب شد. وی پس از برکناری اصغر رسول زاده(بازیکن سابق تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران) یک بازیکن سابق برق شیراز را به عنوان سرمربی جدید ‌این تیم انتخاب کرد.
جهانبخش جعفری که در اوایل دهه هشتاد یکی از مهره‌های تأثیرگذار خط میانی برق در لیگ برتر بود و سابقه مربیگری تیم‌های  البدر بندر کنگ، راه آهن، نفت امیدیه، راهیان کرمانشاه و بعثت کرمانشاه‌ را در کارنامه دارد و حالا چالش سختی را در تالش پذیرا شده است و باید ‌این تیم بحران زده را از سقوط نجات دهد، تیمی‌که در 16 بازی نیم فصل نخست هرگز طعم پیروزی را نچشید  و هم اکنون با منطقه امن جدول، ده امتیاز فاصله دارد! نجات چوکا از سقوط، چیزی شبیه معجزه خواهد بود که اگر جهانبخش جعفری موفق به ‌این کار شود، نمره‌ای درخشان در کارنامه خود ثبت خواهد کرد.
تیم مس شهربابک هم یکی از تیم‌هایی است که از چند مربی و بازیکن شیرازی سود می‌برد و عملکرد قابل قبولی هم در مسابقات داشته، اما اخیراً دچار حواشی شده است. هر چند باشگاه مس شهربابک به لحاظ پرداخت مطالبات جزو دومین باشگاه خوش حساب لیگ یک به شمار می‌رود اما‌ این روزها درگیر حواشی‌های خود ساخته شده که می‌تواند در ادامه به ضرر‌این تیم مدعی تمام شود‌.
ماجرا و منشأ اصلی حواشی‌های فعلی تیم مس شهربابک به ابتدای فصل و آنجایی برمی‌گردد که مدیرعامل جوان و سرمربی ‌این باشگاه بر سر مسائلی به اختلاف خوردند تا همین اختلافات سرآغاز حواشی‌های دیگر در ‌این تیم گردد؛ علی‌رغم ‌اینکه گفته می‌شود اختلافات طرفین جزیی و قابل حل است اما با‌ این وجود علاوه بر‌اینکه ‌این اختلافات تا پایان نیم فصل برطرف نشده بلکه آتش آن روز به روز شعله‌ور تر شده و منجر به ‌ایجاد حواشی‌های دیگر در‌ این باشگاه شده است که در کل ‌این مسائل نمی‌تواند برای یک باشگاهی که هدف صعود را دنبال می‌کند و در جمع مدعیان نیز قرار دارد اتفاق جالب و خوشایندی باشد.
این تیم امروز در آستارا به مصاف شهرداری ‌این شهر خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی