[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه با پاسداشت محیط‌زیست، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: توجه به مبانی محیط زیست به عنوان یکی از مسائل حیاتی در دنیای امروز مطرح است.
غلامرضا غلامی صبح چهارشنبه 28 دی‌ماه در همایش هوای پاک اظهار داشت: شیراز در زمره معدود کلان‌شهرهایی قرار می‌گیرد که هنوز از هوای پاک برخوردار است و حفظ این نعمت بزرگ، یکی از مسئولیت‌های اصلی ماست.
وی با تقدیر از حمایت‌ها و دغدغه‌های کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: پدیده‌های گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی، آلودگی‌های زیست محیطی و مواردی از این دست حیات بشر را به مخاطره انداخته و این در حالی است که برخی از سازمان‌های جهانی هم در این زمینه 
سیاسی‌کاری می‌کنند.
او خاطرنشان کرد: دولت ایالات متحده بسیاری از پروتکل‌های محیط‌زیستی را زیر پا گذاشته و در زمره ناقضان محیط زیست در ابعاد جهانی برشمرده می‌شود.
معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بی‌توجهی به محیط زیست در کشور ما در شأن و اندازه‌های فرهنگ و اصالت‌های ارزشی ایرانیان نیست، افزود: شهرداری شیراز در تلاش است تا مباحث زیست محیطی را در قسمت‌های مختلف رعایت کند و کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز با جدیت به دنبال اجرایی‌سازی مبانی آن است.
غلامی با اشاره به موضوع فرسایش خاک گفت: متأسفانه در این حوزه با وضعیت مطلوبی روبه‌رو نیستیم و این منابع غنی به سادگی در معرض آلودگی و فرسایش قرار دارند.
او از پیشروی بیابان به عنوان یک خطر جدی در پهنه فارس نام برد و اظهار داشت: در حوزه آلودگی‌های منابع آب و هوا با چالش‌های عدیده ای روبه‌رو هستیم که باید با فعالیت‌های زیرساختی در راستای پیشگیری و بهبود ماجرا را در دستور کار قرار داد.
این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش خواستار تداوم روند اشتغال‌زایی با پاسداشت مبانی محیط زیستی شد و افزود: برخی از استان‌های صنعتی در عمل به این نتیجه رسیده اند که فرایند توسعه صنعتی با چشمان بسته و بدون حفظ منابع طبیعی ویران‌کننده است و ضربات مهلکی را بر پیکره سلامت جامعه وارد می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی