[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غلبه بر کرونا دستاورد بزرگی بود ، روزنامه شیراز نوین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مسئولان سلامت شهرستان‌های آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه بهداشت و نظام مراقبت‌های بهداشتی، دستاوردهای مدیریت کووید ۱۹ در کشور را ماحصل توجه به این امر دانست. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دومین روز سفر دکتر «بهروز رحیمی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان فارس، با حضور در شهرستان آباده و برگزاری نشست هم اندیشی با مسئولان شهرستان‌های آباده، بوانات، خرم بید، سرچهان و منطقه بهداشت و درمان قادرآباد، با هدف آگاهی از نیازها و چالش‌های موجود در حوزه سلامت این شهرستان‌ها ادامه یافت. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این دیدار نظام سلامت را حوزه ای امیدبخش خواند که دستاوردهای این حوزه در زمینه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، مایه افتخار بوده است.
دکتر «بهروز رحیمی» موفقیت در طول سه سال دوران پاندمی کرونا را از جمله این دستاوردهای ملی برشمرد که حاصل توجه به نظام مراقبت‌های بهداشتی در کشور بوده است. این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر ضرورت توجه به امر بهداشت و فرهنگ سازی در این زمینه اظهار کرد: مسئولان باید به مسائل بهداشتی، رفتارهای سلامت‌‌محور و ترویج سبک زندگی سالم توجه بیشتری داشته باشند تا از میزان ابتلا به بیماری‌ها در جامعه پیشگیری شود. او در این نشست ضمن آگاهی از مسائل مطرح شده پیرامون چالش‌ها و نیازمندی‌های حوزه سلامت این شهرستان‌ها، نسبت به بررسی، اولویت‌بندی و پیگیری برای تأمین موارد مطرح‌شده قول همکاری داد. طرح موضوعاتی پیرامون مجوزهای استخدامی، سامان‌دهی کارکنان دولت و مسائل مربوط به پرستاران، مراقبان سلامت و دیگر موارد مطرح شده در این نشست، دیگر محورهای صحبت معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این نشست هم اندیشی بود. «رحیم زارع» نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های بسیاری که در حوزه سلامت این شهرستان‌ها با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت صورت گرفته، از مجموعه وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه قدردانی کرد و خواستار تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌های در دست انجام در حوزه سلامت این منطقه از فارس شد. «میثم خداداد» فرماندار شهرستان آباده نیز ضمن توضیحاتی پیرامون مهم‌ترین مطالبات مردم آباده در حوزه سلامت، ابراز امیدواری کرد که نتیجه این سفر تسریع در رفع نیازهای مردم منطقه باشد.
در این نشست مسئولان حوزه سلامت شهرستان‌های آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان و شهر قادرآباد، مهم‌ترین مسائل مربوط به توسعه خدمات بهداشت و درمان در این شهرستان‌ها را مطرح کرده و پیرامون راهکارهای عملیاتی در این زمینه، هم اندیشی و تصمیم گیری شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی