[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کاربردها و عوارض جانبی ژلوفن، روزنامه شیراز نوین

ژلوفن یک داروی بدون نسخه می‌باشد که مصرف بیش از حدش می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد.
به گزارش بهداشت نیوز، ژلوفن یکی از مسکن‌های متداول برای تسکین درمان درد و سردرد است.  این دارو یکی از مسکن‌های ضد التهابی فاقد کورتون است.
کاربردهای ژلوفن
ژلوفن برای کاهش و تسکین دردهای التهابی همانند التهاب‌های روماتیسمی‌ مفاصل و همچنین پوکی استخوان، دردهای خفیف، دردهای ناشی از آنفلوآنزا، دندان درد، سردرد، سرماخوردگی، درد عضلانی و سردردهای میگرنی استفاده  می‌شود.
این دارو ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود. از جمله این عوارض عبارت‌اند از:
حالت تهوع - سوء‌هاضمه- استفراغ- اسهال- درد شکمی- درد معده- درد روده- بالا رفتن فشار خون- اختلالات بینایی- لرزش بدن- تنگی نفس- سرگیجه- نفخ- تورم- احتباس مایعات در بدن- زخم در سیستم گوارشی- یبوست- کهیر- بثورات پوستی- واکنش‌های حساسیتی- مدفوع سیاه- استفراغ خونی- موارد منع مصرف ژلوفن- فشار خون بالا- افراد با سابقه سکته- آسم- بیماری‌های کبدی- بیماری‌های قلبی و عروقی- بیماری‌های کلیوی- بیماری‌های گوارشی
آیا مصرف ژلوفن در بارداری به جنین آسیب می‌رساند؟
مصرف ژلوفن، به خصوص به صورت خودسرانه در دوران بارداری بسیار خطرناک است. پزشکان بیماران خود را از مصرف این مسکن در سه ماه اول و آخر بارداری منع می‌کنند چرا که احتمال آسیب به جنین وجود دارد. به طور کلی بارداری دوره‌ بسیار حساسی هم برای مادر و هم برای جنین است و نباید به طور خودسرانه و بدون مشورت پزشک متخصص در این زمان دارویی مصرف شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی