[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نوجوانان در کنار فراگیری قرآن، اصول زندگی را فرا بگیرند، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس بر ضرورت خدمت کردن در راه ترویج معارف اسلامی و مبتنی بر فرهنگ قرآن تأکید کرد و گفت: نسل کودکان و نوجوانان قرآنی باید حمایت و ترغیب شود؛ این نوجوانان می‌توانند نزد خدا نذر کنند که تا سال آینده سه نفر دیگر را به مسیر قرآن و معارف دینی هدایت کنند.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، محمدهادی ایمانیه روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه طرح فرزندان قرآنی مکتب سلیمانی در حرم مطهرحضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز اظهار کرد: در شرایطی که تربیت فرزند به دلیل پیشرفتی که در تکنولوژی اتفاق افتاده و سوءاستفاده‌هایی که بشریت از علم کرده است، بسیار دشوار شده، جای بسی خوشحالی است که شاهد حضور کودکان و نوجوانان در عرصه قرآن هستیم و باید به والدینی که در این شرایط چنین فرزندانی تربیت کرده‌اند، تبریک بگوییم.
استاندار فارس با بیان اینکه با پیشرفت علم از یک طرف راه بسیار هموار شده، اما از طرفی هم باب سوءاستفاده زیاد شده است، ادامه داد: اینکه نوجوانان و کودکان ما در سنین پایین که بیشترین تأثیرپذیری را دارند، در یک مسیر درست حرکت می‌کنند، می‌تواند نویدبخش آینده روشن کشور باشد.
ایمانیه اضافه کرد: البته وارد شدن به این مسیر کافی نیست و برای رسیدن به مقصد باید این مسیر را ادامه دهیم و از مسیر صحیح منحرف نشویم. وی بیان داشت: نوجوانان و کودکان بایستی برای ماندن در این مسیر از خداوند و پدر و مادر خود کمک بگیرند. والدین هم با توکل بر خداوند و توسل به اهل بیت(ع) و دعا برای فرزندان و مراقبت از آنها تلاش کنند تا فرزندانشان تا آخر این مسیر را بپیمایند.
استاندار فارس با اعتقاد به اینکه چتر حمایتی و نظارتی والدین باید بر سر فرزندان حفظ شود، گفت: خداوند به روح پاک کودکان و نوجوانان نظر ویژه دارد و دعای آنها مورد استجابت بیشتری در مقایسه با کسانی قرار دارد که زندگی خود را صرف عبادت خداوند نکرده‌اند.
وی افزود: اگر قرار است کشور به وسیله کودکان، نوجوانان و جوانان امروز که آینده‌سازان فردا هستند، اداره شود، آنها باید در کنار قرآن، اصول زندگی کردن و مدیریت کردن را فرا بگیرند.
او با بیان اینکه نوجوانان و جوانانی که با قرآن انس می‌گیرند باید در زمینه‌های مختلف جزو بهترین‌ها باشند، گفت: در واقع آنها باید در عرصه‌های علمی، هنری، اعتقادی و ورزشی و کمک به هم‌نوعان هم برجسته باشند. حتی توزیع بسته‌های حمایتی می‌تواند برعهده این نوجوانان و جوانان قرار بگیرد.
ایمانیه خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: شما باید بهترین‌ها در کلاس درس باشید. بهترین‌ها در محله‌ای باشید که در آن زندگی می‌کنید و بهترین‌ها باشید برای تقویت مساجدی که در محله شما قرار دارد. شما نوجوانان باید مسجد محله‌تان را زنده نگه دارید.
وی به شهید دانش‌آموز محمدرضا کشاورز که از شهیدان حمله تروریستی شاهچراغ(ع) است، اشاره کرد و گفت: به گفته پدر شهید کشاورز، او به مدرسه می‌رفت و درس می‌خواند و هرگاه دلش می‌گرفت با اتوبوس به زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) می‌رفت. او وقت خود را به بطالت نمی‌گذراند؛ یا درس می‌خواند یا به عبادت خداوند می‌پرداخت. در نهایت هم این سعادت را داشت که به مقام شهادت برسد.
او با اعتقاد به اینکه نسل کودکان و نوجوانان قرآنی باید تکثیر شود، گفت: خداوند به چنین نوجوانانی برکت و استعداد داده که می‌توانند ابعاد وجودی خود را توسعه بدهند.
ایمانیه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ نفر در طرح فرزندان قرآنی مکتب سلیمانی فعال هستند، گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش تعداد نوجوانان فعال در عرصه قرآن باشیم. چنین نوجوانانی می‌توانند محله را به برکت قرآن از مشکلات نجات دهند. آنها باید در تیم‌های ورزشی محله و شهر و عرصه‌های علمی و هنری بدرخشند.
استاندار فارس بر ضرورت خدمت کردن در راه قرآن تأکید و ابراز کرد: امیدواریم با دعای خیر کودکان و نوجوانان، استان را بر اساس تعالیم قرآن مدیریت کنیم‌.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی