[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۸۳
  • دوره جدید

زوال تئوری انجماد - سعید رضا امیرآبادی، روزنامه شیراز نوین

پدیده ناخوشایند قهر تماشاگران با سالن‌‌های سینما فاجعه نامأنوسی بود که در دهه هشتاد، بستر سینمای ایران را مبتلا به خود کرده بود. به یاد داشته باشیم که علاقه‌مندان سینما در صورت عدم ارتزاق از سینمای وطنی، مضامین فرهنگی مورد نیاز را از کانال‌هایی دریافت خواهند کرد که تجانس فرهنگی و ارزشی با جامعه ما نخواهد داشت. با درک همین مسئله، متولیان دولتی و خصوصی با تشکیل اتاق‌های فکر کوشیدند علاقه‌مندان سینما را با هنر هفتم بومی آشتی داده و از انحرافاتی که در پس آثار وارداتی نهفته است جلوگیری کنند. برای نیل بدین هدف، اقدامات مؤثری انجام شد. در ابتدا تفکر پردیس‌های سینمایی و سالن‌های تشکیل سینمایی که احترام به حقوق مخاطب محسوب می‌شود شکل گرفت و پس از آن، تئوری منصفانه نگه‌داشتن قیمت بلیط گیشه‌ها اجرایی شد. در کنار موارد یاد شده، مسئولان سینمایی کشور با بهره‌گیری از دیدگاهی روشنفکرانه و تجدیدگرایانه رخصت نمایش آثار فاخر سینمای جهان را در سینمای کشوری صادر کردند. آنها به خوبی دریافته‌اند که آثار ارزنده سینمای جهان قابل چشم‌پوشی و انکار نیست و می‌توان با اتخاذ تدابیری، آنها را برای تماشاگر ایرانی مناسب‌سازی کرد. بدین نحو، تماشاگر ایرانی با طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع در پرده سینمای شهر روبرو است و با توجه به ذائقه خویش، به دنبال محصولات مورد علاقه می‌گردد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی