[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیتزا با نان باگت، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه
 زمان پخت: 10 دقیقه

 مواد لازم برای 2 نفر
نان باگت: 1 عدد
فلفل دلمه‌ای: 2 عدد
پیاز متوسط: 1 عدد
گوشت چرخ‌کرده: 450 گرم
پنیر موزورلا و چدار رنده شده: 2-3 پیمانه
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
گوجه متوسط: 3 عدد
رب گوجه: 2 قاشق غذاخوری
ریحان خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر: یک دوم قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به مقدار کافی

شاید باورتان نشود اما بدون خمیر مخصوص پیتزا هم می‌توان پیتزایی خوشمزه و جذاب تهیه کرد. پیشنهاد ما به شما استفاده از نان باگت یا نان فرانسوی است. تهیه پیتزا با نان باگت خیلی خیلی راحت است. فقط باید یک نان باگت (ترجیحاً پهن و بزرگ) را بردارید و به صورت عمودی نصف کنید. مواد پیتزا و پنیر را روی آن بریزید و بگذارید پیتزا در فر پخته شود. سس پیتزا را می‌توانید از قبل تهیه و در فریزر نگهداری کنید. به ‌این ترتیب تهیه پیتزا با نان باگت فقط ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید.
در ‌اینجا تهیه یک سس گوجه خوشمزه هم آموزش داده شده است. اما شما می‌توانید از سس مارینارا یا سس‌های گوجه آماده هم به عنوان سس پیتزا استفاده کنید.
  طرز تهیه
اول از همه سس پیتزا را آماده کنید. ۱ قاشق از روغن زیتون را در تابه بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. در‌ این مدت گوجه‌ها را خیلی ریز خرد و یا رنده کنید (می‌توانید پوست گوجه‌ها را نیز جدا کنید). وقتی روغن داغ شد گوجه خرد شده را داخل آن بریزید و ۵-۶ دقیقه تفت بدهید تا آب آن تا حدودی بخار شود. سپس رب گوجه را اضافه کنید و ۲-۳ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. پودر سیر، نمک، فلفل و در آخر ریحان خرد شده را به سس اضافه کنید. در صورتی که سس بیش از حد غلیظ شد یکی دو قاشق آب به آن اضافه کنید. سس را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. روی یک سینی فر فویل آلومینیومی ‌بکشید. نان باگت بزرگ را از وسط به طور طولی نصف کنید و نصف نان‌ها را روی سینی آماده شده قرار دهید. پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید. مجدداً در تابه بزرگی، ۱ قاشق روغن زیتون را داغ کنید. پیاز خرد شده را داخل آن بریزید و ۲ دقیقه تفت بدهید. پس از آن فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا پیاز و فلفل شروع به نرم شدن کنند (حدود ۳ دقیقه).
حال گوشت چرخ‌کرده را همراه با کمی ‌نمک و فلفل اضافه کنید. تفت بدهید تا رنگ صورتی گوشت تغییر کند. حال سس پیتزا را روی آن بریزید و بگذارید دوباره با مخلوط گوشت و سبزیجات داغ شود. مخلوط آماده شده را روی نصف نان‌ها بمالید. به مقدار دلخواه از پنیر رنده شده روی آن‌ها بپاشید و ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود. صبر کنید پیتزا با نان باگت کمی ‌خنک شود سپس آن را برش بزنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی