[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هت‌تریک عجایب در لیست نهایی کی‌روش، روزنامه شیراز نوین

«کی‌روش» هم مانند مربیان دیگر در اعلام لیست‌های تیم ملی تصمیمات عجیب و غریبی داشته است.
به گزارش فوتبال 360، بعد از اعلام هر لیست توسط سرمربی تیم ملی عبارت «سلیقه» زیاد شنیده می‌شود. حضور و یا عدم حضور بسیاری از بازیکنان را می‌توان با همین یک کلمه توجیه کرد. با ‌این‌حال گاهی اوقات انتخاباتی صورت می‌گیرد که حتی با توجیه سلیقه هم نمی‌توان آن را منطقی جلوه داد. حتی اگر سرمربی تیم ملی نام بزرگ و آشنایی مانند کارلوس کی‌روش باشد؛ باز می‌توان در لیست‌ها و تصمیمات او اشتباهاتی یا تصمیمات عجیبی پیدا کرد. کی‌روش برای سومین ‌بار برای تیم ملی ‌ایران لیست بازیکنان مورد نظرش در جام جهانی را ارائه داد و مانند 2 لیست قبلی نکات عجیبی در آن دیده می‌شود. در ‌این میان فارغ از تمام نکات به بازیکنان جوان یا ستاره‌ای اشاره می‌کنیم که می‌توانستند در ‌این 3 دوره شانس حضور ‌ایران در جام جهانی ‌این رقابت بزرگ را تجربه کنند اما از ‌این تجربه محروم ماندند. 
اولین بازیکن ‌این لیست مهاجمی ‌است که حالا با تجربه دومین جام جهانی دیگر حضور در ‌این رقابت‌ها برایش رؤیا محسوب نمی‌شود. سردار آزمون که در 2014 به عنوان یک بازیکن 19 ساله می‌توانست راهی برزیل شود اما از لیست خط خورد. آزمون در آن سن قطعاً نمی‌توانست در خط حمله کمک‌حال ‌ایران باشد اما می‌توانست روی نیمکت به جای بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای مانند احمد آل‎نعمه زودتر با فضای مسابقات بین‌المللی آشنا شود. آل‌نعمه بدون یک دقیقه بازی جام جهانی را ترک کرد و ‌این در حالی است که‌ این فرصت می‌توانست نصیب یک بازیکن جوان بشود.
در روسیه نوبت کاوه رضایی بود که در تهران بماند و جای خود را به بازیکنان دیگری بدهد. البته در کنار رضایی باید به نام بازیکنی که بیش از همه خط خوردنش همه را متعجب کرد اشاره کرد؛ محمدرضا خلعتبری. کاوه رضایی بعد از پشت سر گذاشتن 2 فصل فوق‌العاده انتظار داشت در جام جهانی پاداش آمادگی خود را بگیرد اما کی‌روش در نهایت نام ‌این بازیکن را از لیست تیم ملی خط زد تا او مجبور باشد برای حضور در ‌این رقابت‌ها 4 سال دیگر صبر کند که البته ‌این انتظار امسال هم به نتیجه نرسید. خلعتبری هم یکی از آماده‌ترین بازیکنان تیم ملی بود که حتی شانس حضور در ترکیب اصلی را هم داشت اما مشخص نشد به چه دلیلی از لیست کنار گذاشته شد. با توجه به حضور ستاره‌ها در خط حمله تیم ملی شاید خط خوردن ‌این دو بازیکن خیلی عجیب نباشد اما حضور بازیکنانی مانند محمدرضا خانزاده همراه تیم ملی برای دومین جام جهانی متوالی باعث شد تا پشت خط ماندن بازیکنانی مانند رضایی و خلعتبری بیشتر مورد انتقاد واقع شود.
در سومین لیست کی‌روش هم می‌توان به غایبانی مانند سامان فلاح و امید نورافکن اشاره کرد، 2 جوانی که البته شرایطی کاملاً متفاوت با همدیگر داشتند. نورافکن به عنوان ستاره بازی‌های مقدماتی از سفر به قطر بازماند و سامان فلاح هم به عنوان مدافع جوانی که در قحطی مدافع قرار است یکی از بازیکنان اصلی در سال‌های آینده باشد در تهران ماندنی شد. ‌این در حالی است که در لیست کی‌روش 4 دروازه‌بان و یک جای خالی موجود بود. سرمربی پرتغالی اما ترجیح داد تا لیست ستاره‌های محروم از جام جهانی را بلندبالاتر کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی