[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرمربی فجر در آستانه جدال با شهرداری همدان : به روزهای خوب برمی‌گردیم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
معمولاً مربیان پیش از هر دیداری، با ربط و بی‌ربط می‌گویند ما محکوم به پیروزی هستیم؛ از آن دست جملات کلیشه‌ای که خاصیت خود را هم از دست داده. قطعاً در هر دیداری تیم‌ها برای پیروزی به میدان می‌روند. پیروز شدن در هر دیدار موفقیت است و تیم‌ها را به اهداف نزدیک می‌کند؛ و بالعکس.
اما فردا از آن روزهایی است که فجر واقعاً محکوم به پیروزیست. فجر در نقطه‌ای بحرانی قرار گرفته و کسی طاقت یک ناکامی ‌دیگر را ندارد. از دست دادن 8 امتیاز در سه بازی گذشته، از دست دادن عنوان بهترین خط دفاعی و البته از دست دادن عنوان بهترین خط حمله، چیزهایی بوده که به یکباره رجب زاده را از یک مربی برتر، به کسی تبدیل کرده که حالا تیمش را بحران زده می‌خوانند و او برای‌ اینکه ثابت کند به بن بست نرسیده، محکوم به شکست دادن نماینده همدان است.
شهرداری همدان در رقابت‌های ‌این فصل عملکرد مطلوبی داشته و به صورت میانگین در هر بازی 1.5 امتیاز کسب کرده است.‌ این تیم در 8 دیدار اخیر خود هرگز طعم شکست را نچشیده و نزدیک به 600 دقیقه است که دروازه‌اش باز نشده!‌ این تیم در 6 بازی از 13 دیدار‌ این فصل خود به تساوی بدون گل رضایت داده و تکرار چنین نتیجه‌ای در دیدار فردا می‌تواند برای شاگردان احمد جمشیدیان مطلوب باشد.
جمشیدیان که یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ‌ایران محسوب می‌شود و چندسالیست به جرگه مربیان پیوسته، هفته گذشته پس از توقف برابر شهرداری آستارا، تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی را به عنوان بهترین و مدعی‌ترین تیم مسابقات‌ این فصل معرفی کرده بود.
اما فجر هفته گذشته شکست سختی را برابر دریای بابل متحمل شد. فجری‌ها که به ندرت در مسابقات لیگ یک تن به شکست می‌دهند و پیش از ‌این تنها یک بار طعم شکست با اختلاف بیشتر از دو گل را در ‌این دسته چشیده بودند(زمستان 98 برابر آرمان گهر سیرجان با نتیجه چهار بر صفر) در میان ناباوری مقابل تیم پایین جدولی دریا تن به شکست سه بر صفر دادند.
رجب زاده درباره ‌این شکست می‌گوید: فوتبال ما روی زمین است و مبتنی بر پاس‌های کوتاه و بازی ترکیبی. ولی در زمینی مثل بابل نمی‌توان ‌این گونه بازی کرد. با توجه به همین وضعیت چمن‌های طبیعی در استان‌های شمالی، برخی تیم‌ها رو آورده‌اند به بازی در چمن‌های مصنوعی که به نظر کار عاقلانه‌ای هم هست،چون چمن مصنوعی هر چه که باشد، بهتر از‌ این گونه زمین‌های گل آلود است.
مهدی رجب زاده ادامه داد: فکر می‌کنم لازم بود که روی چنین زمینی، تغییر روش بدهیم، دیعنی به طور کلی باید در لیگ یک خودمان را آماده کنیم تا در زمین‌های خراب هم بتوانیم بازی کنیم و نتیجه بگیریم. از ‌این بابت حتی تیم دریای بابل هم ضرر می‌کند اما در حق تیم‌های میهمان، اجحاف بیشتری می‌شود، به خصوص تیم‌هایی که اساساً روی زمین فوتبال بازی می‌کنند. ‌این زمین‌ها قابلیت را از بازیکنان می‌گیرد. دنبال بهانه جویی نیستم، ما قطعاً باید خیلی کار کنیم تا بازی روی چنین زمین‌هایی را هم یاد بگیریم.
ستاره سابق لیگ برتر فوتبال ‌ایران افزود: روز شنبه در بابل، بچه‌های ما نتوانستند آن طور که باید و شاید ظاهر شوند. ما یک هفته قبل هم در زمین خودمان شکست خورده بودیم و کمی‌ در روحیه بچه‌هایمان اثر منفی گذاشته بود. در طول هفته گذشته خیلی تلاش کردیم که بچه‌ها را از نظر روانی آماده کنیم اما ظاهراً در ‌این امر موفق نبودیم.
رجب زاده با اشاره به ‌اینکه شاگردانش پس از دریافت گل دوم، احساسی عمل کرده‌اند، گفت: در نیمه دوم تغییراتی دادیم که روش بازی را عوض کنیم. بیشتر هم بازی را در اختیار گرفتیم و موقعیت گل خوبی هم داشتیم که به گل تبدیل نشد. همان یک گل می‌توانست ما را به بازی برگرداند اما ‌این اتفاق نیفتاد.
وی همچنین نسبت به وضعیت داوری بازی هم گلایه‌مند بود و گفت: فکر می‌کنم داور خیلی تحت تأثیر داد و فریادهای بازیکنان حریف قرار می‌گرفت. بهتر بود داور با تجربه‌تری برای ‌این بازی انتخاب می‌شد چون در زمین‌های‌اینچنینی، مقدار درگیری‌ها بیشتر است. در یک صحنه هم فکر می‌کنم روی بازیکن ما خطای پنالتی اتفاق افتاد که داور به سادگی از آن گذشت، اما پنالتی که برای حریف اعلام شد کاملاً درست بود.
سرمربی فجری‌ها در فاصله یک هفته مانده به آغاز جام جهانی و تعطیلات نیم فصل لیگ یک، درباره کیفیت ‌این رقابت‌ها تا ‌اینجای کار گفت: رقابت‌ها بسیار نزدیک است و فاصله چندانی بین تیم‌ها وجود ندارد، مخصوصاً شش تیم بالای جدول کیفیت نزدیک به هم دارند و فکر می‌کنم یکی از سال‌های لیگ یک است که صعود برای تیم‌ها خیلی سخت و پیچیده خواهد بود. ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که جزو تیم‌های مدعی باشیم. یکی دو هفته است خوب نتیجه نگرفته‌ایم ولی باید بگویم تیم خیلی خوبی داریم و بازیکنانی شایسته که باید تلاش کنیم خودمان را با شرایط تطبیق دهیم.
رجب زاده درباره مسائل مالی تیمش نیز گفت: خوشبختانه مشکل مالی حادی تا کنون وجود نداشته و فکر می‌کنم تا قبل از نیم فصل هم پرداختی‌های مقرر به بچه‌ها انجام شود.
تیم فوتبال فجرشهید سپاسی که با 20 امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد، فردا(جمعه 27 آبان ماه) از ساعت 14:30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز پذیرای تیم شهرداری همدان خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی