[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رزمایش جهادی برگزار می‌کنیم ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس از برنامه ریزی برای برگزاری رزمایش خدمت رسانی در هفته بسیج با حضور 14هزار جهادگر خبر داد. اسماعیل قزل سفلی پنجشنبه 26 آبان در جمع خبرنگاران گفت: بسیج که امام خمینی(ره) از آن به عنوان «شجره طیبه» نام بردند، امروز به یک پویایی، بالندگی و قدرت آفرینی رسیده است. او با بیان اینکه بسیج برخاسته از متن مردم بوده و قدرت خودش را از هم مردم گرفته است، راهبرد کنونی بسیج را حل مسائل اساسی جامعه دانست و گفت: بسیج سازندگی که مولد همین شجره طیبه است، با نقش آفرینی جهادگران خدوم، کم توقع، پرشور و حاضر در همه میدان‌ها، توانسته برای کاهش مشکلات مردم اقدامات متعددی انجام دهد؛ اقداماتی که امتداد آنها از خدمت رسانی در سیل و زلزله و حوادث‌ها و رخدادهای مختلف طبیعی تا کمک رسانی برای مقابله با کرونا گرفته و از مرزهای جغرافیایی اندیکا تا سیستان را 
در بر می‌گیرد.
قزل سفلی با اشاره به اینکه در هفته بسیج با محوریت گروه‌های جهادی در عرصه‌های خدمت‌رسان برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است، گفت: از جمله برنامه‌های محوری و شاخص بسیج سازندگی می‌توان به دومین رزمایش جهادگران فاطمی اشاره کرد که از بیست و ششم آبان ماه تا ۷ آذر به مدت ۱۲ روز برگزار خواهد شد و در ۱۲ عرصه عمرانی، بهداشت و سلامت، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، مشاوره‌ای، کشاورزی، علمی، پژوهشی، سبک زندگی و... به خدمت‌رسانی به نقاط محروم روستایی و حاشیه شهرها در سراسر استان فارس پرداخته خواهد شد. در این رزمایش ۱۴۰۰۰ جهادگر در قالب ۱۵۴۵ گروه جهادی با «شعار خدمت برای مردم» نقش آفرینی خواهند کرد تا بار دیگر مسابقه خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارند. رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در این رزمایش قشرهای مختلف مردم مشارکت خواهند داشت، گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان، پزشکان، اصناف و بازاریان، حقوق‌دانان، اساتید، فرهنگیان، مهندسان، هنرمندان و ورزشکاران و همه و همه با حضور در اردوهای جهادی با رویکرد مسئله‌محوری در مناطق محروم به خدمت رسانی در زمینه‌های عمومی و تخصصی خواهند پرداخت. شوراهای جهادی و قرارگاه‌های عملیات جهادی در سطح استان و شهرستان‌ها محور سامان‌دهی گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی هدفمند به محرومان خواهند بود. جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس دومین برنامه شاخص در این زمینه را مربوط به برگزاری «اولین جشن آب‌رسانی» به ۱۰۰ روستای استان فارس را عنوان کرد و گفت: طرح بسیج آب‌رسانی به ۳۷۲ روستای استان فارس از اوایل خرداد امسال آغاز شده و قرار است در مدت سه سال به اتمام برسد، ولی در کمتر از ۷ ماه، شاهد برگزاری اولین جشن آب‌رسانی و بهره مندی از این نعمت خواهیم بود. این طرح با محوریت جهادگران و مهندسان گروه‌های جهادی تخصصی و... در دست اجراست. قزل سفلی، سومین برنامه محوری را مربوط به اجتماع طلایه داران اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این گردهمایی بزرگ به منظور نشان دادن عملی باور «ما می‌توانیم» است و با حضور اعضای صندوق‌های قرض الحسنه، تعاونی‌ها، کارآفرینان و تمامی نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و طبق پیش بینی‌های انجام شده، قرار است این برنامه دهم آذرماه اجرا شود.
وی در ادامه به دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: در کنار این سه برنامه محوری افتتاح بیش از ۳۳۶ پروژه عمرانی محرومیت زدایی نیز اجرا خواهد شد که مربوط به اقدامات فنی و مهندسی در حوزه ساخت مسکن محرومین، خانه عالم، حسینیه‌ها، مساجد، راه روستایی، راه بین مزارع و... است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در هفته بسیج هر گروه جهادی حداقل یک برنامه خدمت رسانی در مناطق کم برخوردار را اجرا نماید، افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، رونمایی از نشریه منهای نفت، راه اندازی صندوق‌های جدیدالتأسیس قرض‌الحسنه، نشست شورا‌های جهادی با مسئولان و... اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی