[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دانش‌بنیان‌ها به نیازهای جامعه نگاه کنند ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در بیست و سومین نشست ستاد ارتقای تولید دانش‌بنیان در حوزه سلامت، حمایت از طرح‌های مرتبط با آموزش در حوزه سلامت را از وظایف مهم دانشگاه علوم پزشکی برشمرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست، با تأکید بر اهمیت حمایت مسئولان دانشگاه از تولیدات و دستاوردهای دانش بنیان در حوزه سلامت، راهکار مهم حرکت رو به جلوی مجموعه را محوریت بخشیدن به امور علمی، دانش بنیان و فناورانه دانست.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه نیاز است در این زمینه نیازهای جامعه به خوبی احصا شده و به دست اندرکاران حوزه‌های دانش بنیان انعکاس یابد، اظهار کرد: این مهم در حوزه دانش بنیان از اهمیت گسترده ای برخوردار است.
او هدف از تشکیل این ستاد و مداومت در برگزاری این نشست‌ها از ابتدای سال جاری را دستیابی به این هدف و تقویت این تعامل دوجانبه برشمرد و افزود: یکی از زمینه‌های توسعه طرح‌های دانش بنیان در حوزه سلامت، طرح‌های آموزشی با نگاه به نیازهای جامعه است که باید از سوی دست اندرکاران حوزه دانش بنیان موردتوجه 
قرار گیرد.
دکتر حسینی با بررسی یکی از طرح‌های ارائه شده در این نشست با موضوع آموزش به کودکان دچار اختلالات گفتاری، حرکت به سمت رفع اینگونه نیازها در سطح جامعه و کمک به مردم و اقشار مختلف برای کاهش مسائل آنان در زمینه‌های مختلف مرتبط با سلامت را هدف مهم این ستاد عنوان کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: با حمایت و تلاش جامعه علمی نسبت به هدایت ایده‌ها و خلاقیت‌های علمی و دانش بنیان در حوزه سلامت، می‌توان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر دستاوردهای علمی بود.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست بررسی دغدغه‌ها و چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان را از اهداف اصلی برگزاری این نشست برشمرد و تلاش اساتید و دانشجویان فعال در خلق و اجرای طرح‌های فناورانه را بسیار ارزشمند خواند.  «محمود نجابت» با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌هایی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، به بیان راهکارهای حمایت از این شرکت‌ها پرداخت و افزود: در این زمینه نیاز است تلاش شود تا طرح‌های فناورانه کاربردی و کم هزینه باشد.
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز دیگر اعضای این نشست بودند که به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه ارتقای فعالیت‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرینی پرداختند.
ارائه طرحی فناورانه از سوی یکی از اساتید گروه گفتاردرمانی دانشگاه برای درمان کودکان دچار اختلالات گفتاردرمانی، معرفی یکی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه سلامت در استان و بررسی درخواست یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولیدی حوزه سلامت، از دیگر محورهای این نشست بود. بیست و سومین نشست ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح روز بیست و ششم آبان ۱۴۰۱، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاور عالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی