[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خیال‌پردازی‌های «فغانی» در قطر آخرین رؤیای داور ایرانی محقق می‌شود؟، روزنامه شیراز نوین

علیرضا فغانی» به همراه «محمدرضا منصوری» و «محمدرضا ابوالفضلی» داوران ایرانی حاضر در جام جهانی 2022 قطر خواهند بود.
به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022 قطر به جز حضور تیم ملی فوتبال ایران، نمایندگانی ایرانی دیگری هم دارد و قرار است تیم داوری باتجربه از ایران در این رقابت‌ها قضاوت کند، آن‌هم در شرایطی که برای آخرین دوره از رقابت‌های جام جهانی است که نام علیرضا فغانی در فهرست داوران ایرانی قرار دارد و با توجه به اعلام نمایندگان داوران بین‌المللی از سوی فدراسیون فوتبال، فغانی بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی دیگر در فهرست داوران ایران نخواهد بود.
فغانی در شرایطی در جام جهانی 2022 قطر قضاوت خواهد کرد که محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کمک داور او را در این تورنمنت همراهی می‌کنند و داور 44 ساله فوتبال ایران امیدوار است بتواند در آخرین دوره حضورش به عنوان نماینده داوری ایران عملکرد موفقی را از خود به جای بگذارد.
**آلبوم افتخارات «فغانی» تکمیل می‌شود؟
علیرضا فغانی سابقه قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا 2015، جام باشگاه‌های جهان 2016 و المپیک ریو 2016 را دارد و در جام جهانی هم در سال 2014 در 7 مسابقه از جمله مصاف تیم‌های فرانسه و نیجریه به عنوان داور چهارم فعالیت داشت اما توانست در جام جهانی 2018 به عنوان داور هم فعالیت کند و عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشت.
فغانی در جام جهانی 2018 ،2 دیدار از مرحله گروهی را قضاوت کرد و در مرحله یک هشتم نهایی داور مصاف حساس فرانسه و آرژانتین بود و عملکرد خوب او به همراه همکارانش (رضا سخندان و محمدرضا منصوری) باعث شد تا کمیته داوران فیفا قضاوت مسابقه رده‌بندی رقابت‌ها میان تیم‌های ملی بلژیک و انگلستان را به تیم داوری ایرانی بسپارد.
داور باتجربه فوتبال ایران حالا در جام جهانی 2022 قطر یک رؤیای بزرگ دارد و آن ‌هم قضاوت در مسابقه فینال است تا بتواند آلبوم افتخارات خود را در عرصه داوری تکمیل کند و بعد از موفقیت در جام جهانی 2018 و قضاوت تا مرحله رده‌بندی، این‌بار در جام جهانی 2022 بتواند در مسابقه پایانی هم قضاوت داشته باشد.
**داوری جام جهانی 2022 سورپرایز هم دارد
کمیته داوران فیفا از 36 داور وسط برای قضاوت مسابقات جام جهانی 2022 قطر دعوت به عمل آورده که یکی از آن‌ها علیرضا فغانی است. مهم‌ترین وجه تمایز جام جهانی 2022 قطر نسبت به دوره‌های قبلی، حضور داوران وسط زن در این رقابت‌ها است، به طوری‌که با اعلام فیفا قرار است یوشیمی یاماشیتا داور نام‌آشنای ژاپنی در کنار استفان فراپارتی که سابقه قضاوت در فینال جام جهانی زنان را در کارنامه دارد به همراه سالیما موکانسانگا از کشور رواندا به عنوان داور وسط در مسابقات جام جهانی 2022 حضور پیدا کنند.
وزا بک از برزیل، کارن دیاز مدینا از مکزیک و کاترین نسبیت از آمریکا هم کمک‌داوران زن هستند که از آن‌ها برای حضور در جام جهانی پیش‌رو دعوت به عمل آمده تا با حضور 6 داور زن در فهرست داوران جام جهانی 2022، یک رکورد بی‌سابقه به‌ثبت برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی