[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

ربات‌ها متصدی پمپ بنزین، روزنامه شیراز نوین

سیستم جدیدی در دانمارک توسعه یافته است که تمام فرایند سوخت‌گیری خودرو را خودکار می‌کند و یک بازوی رباتیک اقدام به بنزین زدن برای مشتریان می‌کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در عصری که فناوری همه حوزه‌های زندگی بشر را فرا گرفته است، سوخت‌گیری هنوز یک فرایند مکانیکی است که حداکثر توجه کاربر را می‌طلبد. فناوری با ایفای نقشی کلیدی در کاهش خطرات و چالش‌هایی که انسان در محیط‌های کاری با آن مواجه است، شیوه زندگی امروز ما را به شدت تغییر داده است. اکنون بخش عمده‌ای از تلاش انسان با ماشین آلات جایگزین شده است و امروزه اغلب محصولات و خدمات به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی در دسترس هستند.
با این حال، صنایع خاصی هنوز از روش‌های مرسوم برای ارائه محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند که جایگاه‌های سوخت یک نمونه کلاسیک در این زمینه هستند. اگرچه صنعت خودرو طی سالیان اخیر پیشرفت زیادی داشته و حتی خودروهای بدون راننده را به خود دیده است، اما روش سوخت‌گیری همچنان سنتی است و نیاز به مشارکت انسانی دارد.
اکنون به عنوان راه حلی برای این امر، سامانه‌ای موسوم به Autofuel مستقر در دانمارک راه‌اندازی شده است که یک سامانه سوخت‌گیری رباتیک را ارائه می‌دهد و نیاز به توجه رانندگان یا دخالت مستقیم آن‌ها را از بین می‌برد.
این سامانه با شناسایی چالش‌های ایمنی و امنیتی که برای مشتریان و کارگران در جایگاه‌های سوخت ایجاد می‌شود، یک سامانه سوخت‌گیری خودکار و یک راه‌حل رباتیک ارائه می‌کند که دخالت انسان را حذف می‌کند و به نوبه خود، خطرات مرتبط با آن را کاهش می‌دهد.
این سامانه دارای یک بازوی رباتیک است که سوخت را از یک پمپ توزیع می‌کند. این سامانه همچنین می‌تواند از فناوری تشخیص و شناسایی چهره مشتری برای انجام پرداخت‌ها استفاده کند و کل فرایند را به صورت خودکار انجام دهد.
این سامانه، راحتی را برای کاربران و پشتیبانی لازم را از معلولان به ارمغان می‌آورد، ضمن این که این سامانه را می‌توان به هر توزیع کننده و پمپ سوخت متصل کرد.
به گفته شرکت سازنده این سامانه، در حالی که امروزه فناوری سریع‌تر از همیشه در حال توسعه است و ما اینترنت سریع، تلفن‌های هوشمند، دستیارهای هوش مصنوعی و خودروهای خودران را در اختیار داریم، روند سوخت‌گیری در ۷۰ سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است.
بر اساس گزارش شرکت تحلیلی انگلیسی Insight، سوخت‌گیری رباتیک یک تجارت رو به رشد است و انتظار می‌رود که ارزش بازار آن در اروپا به تنهایی تا سال ۲۰۲۸ به حدود ۵۰ میلیارد دلار برسد.
یک فرایند نسبتاً کند اما راحت
این سامانه از کاربران می‌خواهد تا برای ثبت مشخصات خودرو مانند مدل، نوع سوخت، جزئیات پرداخت و پلاک ثبت‌نام کنند. همچنین خودروها برای تسهیل سوخت‌گیری در این فرایند ملزم به نصب درپوش مخصوص مخزن بنزین خواهند بود.
یک صفحه نمایش دستورالعمل‌هایی را به راننده نشان می‌دهد که خودرو را در مکانی مشخص برای سوخت‌گیری پارک کند. پس از قرار گرفتن در آن محل معین، بازوی رباتیک درب مخزن سوخت را باز می‌کند و نازل بنزین را در مخزن سوخت قرار می‌دهد.
مشتری در این مدت در جریان فرایند سوخت‌گیری خواهد بود و زمانی که ربات سوخت‌گیری را تکمیل کرد، پیامی ‌را روی صفحه مشاهده خواهد کرد. پس از این که بازوی رباتیک درب مخزن سوخت خودرو را بست، راننده می‌تواند به محض این که چراغ سبز به وی نشان داده می‌شود، جایگاه را ترک کند، ضمن این که پرداخت وجه در خلال روند سوخت‌گیری انجام می‌شود.
سازگاری با انواع مختلف نیازهای انرژی
این سامانه همچنین برای آینده و ارائه سوخت‌های جایگزین مانند برق، هیدروژن، CNG و LNG آماده شده است.
از آنجایی که این سامانه به یک پمپ سوخت کنونی قابل افزودن است، مشتری همیشه می‌تواند بین سوخت‌گیری خودکار یا دستی یکی را انتخاب کند.
چنین راه حلی به زودی با تردد خودروهای خودران در جاده‌های عمومی ‌به امری ضروری تبدیل خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی