[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تقویت پول ملی، روزنامه شیراز نوین

نخستین روز یازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که اعضای آن در نطق خود بر ضرورت جهاد تبیین، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت پول ملی تأکید کردند.به گزارش ایرنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه در نطق خود با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که عامل ایستادگی و مقاومت مردم در برابر آنها، اعتقاد به اسلام است، برای تضعیف اعتقادات اسلامی جامعه، برنامه‌ریزی کرده اند و از طرق مختلف به دنبال تضعیف روحیه دینی مردم و به ویژه جوانان هستند.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شبهات اعتقادی در بین جوانان، گفت: امروز یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی است.
آیت‌الله قربانی در ادامه از علمای دلسوز کشور خواست به عرصه پاسخ‌گویی به شبهات وارد شوند. نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی، سازمان‌ها و نهادهای آموزشی باید برای تقویت مبانی اعتقادی جامعه برنامه‌ریزی کنند و با تولید محصولات فرهنگی، خلأهای موجود در این عرصه را از بین ببرند.
آیت‌الله قربانی در خاتمه با اشاره به تأثیر مشکلات اقتصادی و معیشتی بر وضعیت فرهنگی جامعه، از مسئولان خواست تلاش بیشتری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم 
داشته باشند.
همچنین حجت‌الاسلام محسن قمی نماینده مردم تهران و رئیس کارگروه علم و فناوری هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری در سخنان خود گفت: پس از انقلاب اسلامی، کشور در حوزه‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش در سطح حوزه‌های علمیه، پیشرفت چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری برای بررسی پیشرفت‌ها، پسرفت‌ها و توقف‌ها در حوزه‌های مختلف علمی کشور، مجلس خبرگان رهبری اقدام به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز و کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف کرده است، افزود: کارگروه علم و فناوری با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد، وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور را در عرصه‌ها و سطوح مختلف بررسی کرده است و نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اکثر شاخص‌هایی که برای ارزیابی روند آموزشی در کشور تعیین شده است، رشد چشمگیری داشته‌ایم.
رئیس کارگروه علم و فناوری مجلس خبرگان رهبری با ارائه آمار دقیق و کارشناسی شده، رشد جمعیت تحت پوشش فرایندهای آموزشی، افزایش مؤسسات آموزشی، رشد عدالت محور جغرافیایی و جنسیتی جامعه تحت آموزش و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را از مصادیق پیشرفت کشور در حوزه آموزش و پژوهش و عرصه‌های علمی کشور برشمرد.
حجت الاسلام محسن کازرونی، نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) در نطق خود گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش خود تلاش می‌کند و برای خودکفایی آنها برنامه‌ریزی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فقر، پدیده وحشتناکی است و مشکلات عدیده دیگری برای جامعه به وجود می‌آورد، افزود: در تعالیم دینی ما تأکید زیادی بر تلاش در جهت رفع فقر شده است.
حجت‌الاسلام کازرونی با تصریح بر این نکته که تلاش برای ارتقای ارزش پول ملی کشور، خواست همیشگی رهبر معظم انقلاب از دولت‌های مختلف بوده است، بر ضرورت تقویت ارزشی پول ملی در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی