[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برندهای مد و لباس در نمایشگاه شیراز ، روزنامه شیراز نوین

 فرزانه صنعتی- گروه خبر: 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سه‌شنبه در نشستی خبری گفت: نمایشگاه مد و لباس شیراز با حمایت استانداری فارس و شهرداری شیراز، مؤسسه شهر راز و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
قانعی اضافه کرد: شاید کمتر این فرصت پیش می‌آید که این تعداد برند در حوزه پوشاک گرد هم بیایند تا بتوانیم هم فضای فروشگاهی و خرید را برای مردم در شب عید فراهم کنیم و هم از فرصت این نمایشگاه برای رونق کسب و کار افراد فعال در حوزه پوشاک و لباس بهره ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه تعدد و تنوع در حوزه پوشاک در کشور ایران جذابیت‌هایی دارد که کمتر جامعه‌ای از آن برخوردار است، گفت: یکسان‌سازی پوشش در دوران مختلف چندان به نتیجه ای نرسیده است.
قانعی اضافه کرد: در این رویداد بنا داریم تا به شعار شورای فرهنگ عمومی کشور در باب ارائه پوشاک ارزان، عفیفانه و در دسترس تحقق ببخشیم تا زمینه آشنایی مردم شهر شیراز و فارس با برندهای مطرح حوزه مد و لباس فراهم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به دنبال آن هستیم تا افراد حاضر در برگزاری این رویداد بتوانند با جامعه صنفی پوشاک شهر شیراز ارتباط گرفته و زمینه حضورشان و رگال‌های ثابت آنها را در شهر شیراز و فارس فراهم کنیم.
وی افزود: تلاش کردیم از ظرفیت‌های رسانه برای اطلاع رسانی بهره ببریم و امیدواریم بتوانیم از تخفیف‌های ویژه برندها بهره ببریم و در شب عید هدیه خوبی را به مردم اهدا کنیم‌.
حضور ۱۰۰ برند معتبر حوزه مد و لباس از سراسر کشور
محمد حسین شاکری‌زاده شیرازی مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری شهر راز و مجری و مسئول برگزاری این رویداد هم گفت: این رویداد از ششم تا هشتم اسفندماه در هتل هما شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۱ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند؛ این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ برند معتبر حوزه مد و لباس از سراسر کشور برگزار می‌شود که نیمی از طراحان حاضر در این نمایشگاه از استان فارس و شیراز هستند.
وی به بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه پرداخت و گفت: سال‌ها بود که شاهد برگزاری چنین رویدادهایی نبودیم، اما امسال میزبان این نمایشگاه هستیم که با اخذ مجوز رسمی از زیرمجموعه کارگروه مد و لباس وزارتخانه برگزار می‌شود.
شاکری زاده با بیان اینکه برنامه‌های گوناگونی در این سه روز در نظر گرفته شده و اهداف مختلفی از برگزاری این رویداد دنبال می‌شود، گفت: اصلاح فرهنگ صحیح پوشش مطابق با عرف و معیار جامعه، حمایت از طراحان لباس، حمایت از تولید ایرانی و باکیفیت از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.
او عنوان کرد: در این نمایشگاه تنها از طراحان لباس بهره گرفته شده و شرایطی مهیا شده تا این طراحان مستقیماً لباس را طراحی و عرضه کنند؛ در واقع در این نمایشگاه شرایطی فراهم شده که طراحان لباس بتوانند نمونه کارهای خود را عرضه کنند و بفروشند.
شاکری زاده جایگزین کردن طرح‌ها و الگوهای اصیل ایرانی را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و گفت: در طول این سال‌ها الگوهای وارداتی بسیاری داشتیم؛ این نمایشگاه زمینه‌ای را برای آشنایی با طرح‌ها و الگوهای ایرانی فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه در این رویداد کارگاه‌های جانبی و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، گفت: کارگاه‌های مشاوره با هدف ایجاد ارتباط دوسویه بین تولیدکنندگان و طراحان برگزار می‌شود؛ تاکنون بستری ایجاد نشده تا طراحان بتوانند با تولیدکنندگان در ارتباط باشند، اما این نمایشگاه با هدف ایجاد شرایطی برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر بین تولیدکنندگان و طراحان برگزار شده است‌.
او بیان کرد: جلسات مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی مختلفی در نظر گرفته شده که امیدواریم با حمایت استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری شیراز بتوانیم این رویداد را به شکل مطلوبی برگزار کنیم که با استقبال مردم و اقشار مختلف جامعه روبه‌رو شود.
وی با اشاره به اینکه قسمت بزرگی از دست اندرکاران و مخاطبان این رویداد را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: طراحی لباس‌ها برای مخاطبان مختلفی صورت گرفته و این لباس‌ها ویژه یک قشر خاص نیست؛ امیدواریم شاهد جشن حضور طراحان لباس باشیم.
شاکری زاده گفت: ۱۲۰ هنرمند در این نمایشگاه حضور دارند و سهم استان فارس در این نمایشگاه بیش از ۴۰ غرفه است.
راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی لباس در شهرستان‌ها
فاطمه بشیری دبیر اجرایی نمایشگاه هم گفت: این حرکت را از سه ماه پیش در قالب برگزاری رویدادهای مد و لباس آغاز کردیم؛ این رویداد با محوریت عرضه پوشاک عفیفانه و فاخر ویژه بانوان در سالن وصال هتل هما و با حضور ۱۲۰ طراح و تولیدکننده پوشاک برگزار می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مزون‌های دائمی و پایگاه‌های ثابت در شهرها برای ارائه محصولات طراحان موفق سایر استان‌ها گفت: در این رویداد کارگاه‌های آموزشی در حوزه برندسازی برگزار و در برنامه افتتاحیه چادرهای نذر حجاب با قیمت کارخانه عرضه می‌شود.
بشیری به بیان برنامه‌های جانبی در این رویداد پرداخت و گفت: مشاوره‌های آموزشی با حضور افراد موفق در حوزه طراحی، تولید و عرضه ارائه می‌شود و برندهای خوبی از تهران، شیراز، مشهد، قم و اصفهان در این رویداد شرکت کرده اند.
سید رسول موسوی نژادیان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم گفت: رویدادهای مربوط به حوزه مد و لباس و برگزاری نمایشگاه مد و لباس در شیراز دغدغه جدی مسئولان و مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ برنامه‌ریزی منسجمی برای برگزاری این رویداد صورت گرفته و از ششم تا هشتم اسفندماه میزبان برندهای مختلف از سراسر کشور در محل هتل هما هستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی