[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امیدواری فارس به متولی جدید فوتبال، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، انتخابات دیروز هیئت فوتبال فارس طولانی‌ترین انتخاباتی بوده که او در ‌ایران به چشم خود دیده؛ انتخاباتی پر حاشیه که زیبنده فوتبال فارس بود! 
انتخابات هیئت فوتبال فارس پس از ماه‌ها تأخیر، بالاخره برگزار شد و دوره ریاست غلامعلی هنرپیشه به پایان رسید. حالا حسین قنبری متولی فوتبال فارس است و باید دید عملکرد او چه تفاوتی با نفر قبلی و گذشتگان خواهد داشت.
مناقشه اصلی در انتخابات دیروز که باعث شد رأی‌گیری با تأخیر زیادی انجام شود، بر سر تأیید یا عدم تأیید یک کاندیدا بود. حمیدرضا زارعی که در لیست ابتدایی تأیید شده‌ها نبود اما چهارشنبه هفته گذشته اعلام شد که هیئت سه نفره احراز صلاحیت کاندیداها، او را تأیید کرده است.‌این مسئله به طور رسمی ‌توسط یکی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس اعلام شد.
اما از یکی دو روز قبل از روز انتخابات، شایعاتی مبنی بر جلوگیری از حضور زارعی در ‌این مجمع دهان به دهان می‌شد. بالاخره سه‌شنبه دوم اسفندماه از راه رسید و ساعت10:30 دقیقه صبح در هتل بین الحرمین، کاندیداها، اعضای مجمع، عوامل برگزاری و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های هتل بین الحرمین شیراز گرد هم آمدند تا شاهد رقابتی حساس باشند.
در ‌این مجمع ابتدا غلامعلی هنرپیشه در پایان دوره ریاست طولانی مدتش، به دفاع از عملکرد خود پرداخت و گفت: چشم انداز خوبی برای رئیس جدید می‌بینم و امیدوارم که اداره کل و فدراسیون نیز از هر شخصی که انتخاب شد، حمایت کنند. گاهی دلم از برخی چیزها به درد می‌آید اما باید دست به دست هم بدهیم تا فوتبال فارس را موفق کنیم. امیدوارم با چشمان باز رأی بدهید، نه با یک تلفن. هر 5 کاندیدا افراد قابل و محترمی ‌هستند اما باز هم از همه اعضا می‌خواهم که با چشم باز رأی بدهند.
سرپرست دبیری هیئت نیز دقایقی با حضار صحبت و از همه برای برگزاری انتخاباتی سالم، تقاضای همکاری کرد. قاسم محمدی گفت: آقای مهندس مهدی تاج که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس مجمع نیز هستند، در جنگ تحمیلی دو بار مجروح شده‌اند و حضور ‌ایشان در رأس هرم فوتبال کشور، برای ما مایه افتخار است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، عمده صحبت‌هایش را به رایزنی برای ورود نفر ششم به عرصه رقابت اختصاص داد. حیدر صفرپور گفت: چیزی که باعث می‌شود امروز بتوانیم یک فضای آرام را پشت سر بگذاریم، استفاده از ظرفیت تمام سلیقه‌هاست؛ کسانی که ‌این صلاحیت را در خودشان دیده‌اند و به میدان رقابت آمده‌اند و جامعه فوتبال هم آن‌ها را تأیید کرده است. 
وی همچنین از زحمات رئیس قبلی هیئت فارس قدردانی کرد و گفت: تلاش‌های آقای هنرپیشه قابل تقدیر است اما قطعاً شایستگی‌های فوتبال فارس بیشتر از چیزی است که امروز می‌بینیم، بنابراین تصمیم و رأی شما اعضای مجمع در آینده فوتبال استان تأثیر زیادی خواهد داشت.
صفرپور ادامه داد: از آقای تاج به عنوان رئیس مجمع تقاضا دارم که با تدبیر خودشان،‌ این امکان را فراهم کنند که همه سلایق و ظرفیت‌ها بتوانند خودشان را در معرض انتخاب قرار دهند. 
رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس مجمع انتخاباتی نیز ابتدا به اهمیت فوتبال و برخورداری استان فارس از یک تیم لیگ برتری اشاره کرد. تاج روی نام برق شیراز تأکید کرد که زمانی افتخار فوتبال کشور بوده است.
وی سپس درباره تردیدهایی که در خصوص ورود نفر ششم به جمع کاندیداها وجود داشت، گفت: من دوست ندارم شائبه‌ای در انتخابات هیچ هیئتی وجود داشته باشد اما متأسفانه شرایط هیئت فوتبال فارس به گونه‌ای بود که ‌ایجاد شائبه کرد. دبیر هیئت که باید کارهای مربوط به انتخابات را انجام می‌داد، باید توسط هیئت رئیسه انتخاب می‌شد اما هیئت فوتبال اصلاً هیئت رئیسه‌ای نداشت، به همین دلیل اما و اگرهای زیادی در ‌این خصوص وجود داشت. متأسفانه دبیر هیئت فارس را به جای ‌این که «هیئت رئیسه» انتخاب کند، «فرد» انتخاب کرد که ‌این روال درستی نیست. اما به هرحال پس از ماه‌ها وقفه، حالا دور هم جمع شده‌ایم برای برگزاری انتخابات و مجمع انتخاباتی، بالاترین مرجع تصمیم گیری است. من هم با ‌این که رئیس مجمع هستم اما فقط یک رأی دارم. 
غلامعلی هنرپیشه در واکنش به صحبت‌های تاج گفت: اطلاعات غلط به آقای تاج داده‌اند. انتخاب هیئت رئیسه در سال 98 به عهده اداره کل ورزش و جوانان گذاشته شده بود. در دو سال اخیر هم به دلیل شیوع کرونا و همچنین بی‌ثباتی در فدراسیون فوتبال، نتوانستیم هیئت رئیسه را انتخاب کنیم!
در ادامه، مهدی تاج درخواست کرد که برای ورود یا عدم ورود نفر ششم به جمع کاندیداها، رأی‌گیری علنی صورت گیرد. در ‌این رأی‌گیری تنها 20 نفر به ورود حمیدرضا زارعی رأی دادند، درحالی که برای ‌این موضوع نیاز به کسب 28 رأی توسط وی بود.
سپس برای دقایقی طولانی، هرج و مرج زیادی در سالن برگزاری مجمع به وجود آمد که باعث ابراز تعجب و تأسف مهدی تاج شد. وی گفت: در استان‌هایی مثل خوزستان که چندین تیم خوب و بزرگ دارد، انتخابات به سادگی و دور از حاشیه برگزار شد اما در شیراز با‌ این وضعیت فوتبالش، نمی‌دانیم چرا این قدر انتخابات پرحاشیه می‌شود!
او برای خاتمه مناقشه، درخواست کرد که رأی‌گیری مجددی و ‌این بار به صورت مخفی انجام شود، تصمیمی‌که با اعتراض شدید سایر کاندیداها همراه شد.
رئیس مجمع، ‌این اعتراض‌ها را وارد دانست و تأکید کرد که از نظر بنده هم رأی‌گیری مجدد کار درستی نیست.
در نهایت رأی‌گیری مخفی انجام نشد و حمیدرضا زارعی نتوانست به جمع کاندیداها اضافه شود.
سپس نوبت به صحبت کاندیداها رسید که هر یک 4 دقیقه برای معرفی خود و ارائه رزومه و برنامه، زمان داشتند. 
حسین حیاتی به عنوان نخستین کاندیدا، از اتفاقات رخ داده در ‌این مجمع ابراز تأسف کرد و سپس به نفع «عبدالکریم نباتی» انصراف داد.
محمدمعین صفاری نیز به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و حسین قنبری ابراز امیدواری کرد که رئیس جدید هیئت بتواند فوتبال شهرستان‌ها را از وضعیت اسفبار فعلی نجات دهد.
عبدالکریم نباتی که در دوره گذشته ‌این انتخابات نیز حضور داشت و رقابت را به هنرپیشه واگذار کرد، تأکید کرد که اتفاقات امروز، ماهیت فوتبال فارس نیست. وی گفت: مطمئن باشید هر کسی که انتخاب شود، با همین اعضای مجمع، فوتبال فارس را به قله خواهیم رساند!
علیرضا یگانه نیز به عنوان آخرین کاندیدا صحبت کرد و به نفع عبدالکریم نباتی، انصراف داد.
بالاخره ساعت 13 یعنی با یک ساعت و 20 دقیقه تأخیر نسبت به برنامه اعلام شده، رأی‌گیری آغاز شد. حسین قنبری از همان ابتدا اختلاف زیادی را با دو رقیب خود ‌ایجاد کرد و خیلی زود پیروز قطعی انتخابات مشخص شد.
از 55 برگه رأیی که به صندوق انداخته شد، 41 رأی به قنبری، 7 رأی به نباتی و 6 رأی به صفاری داده شد. یک رأی سفید هم وارد صندوق شده بود.
سپس رأی‌گیری‌هایی هم برای اعضای هیئت رئیسه و نواب رئیس برگزار شد و محمدهادی مسلمی ‌به عنوان نایب رئیس هیئت استان برگزیده شد.
رئیس جدید هیئت فارس در پایان ‌این مجمع انتخاباتی گفت: دست تک تک اعضای مجمع را می‌بوسم که به بنده اعتماد کردند. امیدوارم با همراهی همه اساتید، به خصوص آقایان تاج و صفرپور، بتوانیم‌ این بار را تا انتها ببریم و ثمره آن رشد و ارتقای فوتبال استان باشد.
حسین قنبری گفت: طی همین یکی دو روز آینده، نشستی با سایر کاندیداها خواهیم داشت تا با کمک ‌این عزیزان برای فوتبال فارس برنامه‌ریزی کنیم. دوران رقابت ما به پایان رسیده و از همین لحظه، همکار یکدیگر هستیم.
محمدعلی پور پاکار(آباده) محمد فرزانه(استهبان) نوراله عباس نژاد(اقلید) الماس نعمتی(ارسنجان) مهرداد پیشداد(اوز) رضا جلالی(بوانات) علی عبودی(بیضا) محمدرضا خداترس(بختگان) خلیل رستمی(پاسارگاد) محمدرضا صحراییان(جهرم) غلامحسین نادمی(جویم) محمدتقی قربانی(خرمبید) منوچهر نورائی(خنج) جعفر پورسینا(خرامه) غلام فرهادی(خفر) عبدالکریم سیستانی(داراب) عادل قیصری(رستم) مصطفی مهری(زرین دشت) عباس نجاتی(زرقان) مجتبی مختاری(سپیدان) حسین ثابت سروستانی(سروستان) مصطفی میرزایی(سرچهان) محمدرضا حسینی(شیراز) کیانوش کشاورز(فسا) محمدمعین صفاری(فیروزآباد) ابراهیم اکبری(فراشبند) مهدی رستگاری(قیر و کارزین) علی صالح سیف آبادی(کازرون) محمد چراغی(کوار) سیاوش هوشمندی(کوه چنار) محمدجواد جوکار(گراش) ابراهیم شهامت (لامرد) جهانبخش روستایی(مرودشت) مجید رضایی(ممسنی) محمد جعفرزاده(مهر) حسن شفیعی(نی‌ریز) رؤسای هیئت فوتبال شهرستان‌ها بودند که در ‌این مجمع حق رأی داشتند.
مجید خسروانیان به عنوان نماینده تیم عقاب شیراز قهرمان لیگ برتر استان، ابوذر راه پیما نماینده تیم ارشادنوین گله دار نایب قهرمان لیگ برتر استان، محمد صادقی نماینده تیم طلائیه شیراز به عنوان تیم سوم لیگ برتر استان، محمدحسین مفتاحی مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی، مجید مهدوی یار مدیرعامل باشگاه ‌ایمان سبز، پروانه کران خسروی مدیر باشگاه فراایساتیس کران فارس، مصطفی زارع مدیرعامل باشگاه پارس آرا، جهانبخش روستایی رئیس انجمن فوتبال آموزش و پرورش استان، فرهاد مروجی داور برتر مرد، زری فتحی داور برتر زن، رضا بداغی مربی برتر مرد، ستاره زارع مربی برتر زن، محسن صنعتی بازیکن برتر مرد، فاطمه کریمی ‌بازیکن برتر زن، غلامعلی هنرپیشه رئیس پیشین هیئت فوتبال فارس، حیدر صفرپور مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، سایر نفراتی بودند که در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال فارس حضور داشته و به کاندیداهای مورد نظر خود رأی دادند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی