[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مهندسان ناظر پاسخ‌گوی ساخت‌وساز‌ها باشند ، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون عمران مجلس: از ظرفیت شرکت‌های
 دانش‌بنیان برای مقاوم‌سازی استفاده کنیم 
مهندسان ناظر پاسخ‌گوی 
ساخت‌وساز‌ها باشند 

رضایی کوچی: ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود
 در یک زمان کوتاه به بافت فرسوده تبدیل می‌شود
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد که کیفیت ساخت و ساز را در کشور ارتقا دهیم که در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کمک مؤثری 
داشته باشند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، محمدرضا رضایی کوچی، در آیین افتتاح نخستین مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی کشور در شیراز افزود: امروز در کشور و بر اساس مصوبه مجلس، قرار است که سالانه یک‌میلیون مسکن توسط دولت ساخته شود که برای اینکه ساختمان‌هایی مقاوم و باکیفیت ساخته شود، می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.
وی ادامه داد: هم‌اینک افزون بر ۲۰میلیون نفر از شهروندان کشورمان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و حتی ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود، در یک زمان کوتاه به بافت فرسوده تبدیل می‌شود که این بدان معناست که در زمینه استفاده از مصالح ساختمانی خوب و باکیفیت غافل هستیم.
او اظهار داشت: از آنجا که ممکن است هر لحظه در یکی از شهرهای کشورمان شاهد وقوع زلزله باشیم، نیاز است به بحث کیفی‌سازی توجه بیشتری شود.
نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور از سوی مجلس گفت: در این زمینه هم در بحث کیفیت ساخت و سازها و هم نظارتی که برای نظام مهندسی تعریف کرده‌ایم و پاسخ‌گویی که مهندسان ما باید در قبال ساختمان‌هایی که می‌سازند داشته باشند، تأکید شده است.
رضایی کوچی افزود: با وجود اینکه در بحث ساختمان سازی تجارب بسیاری داریم و این توان را داریم که تمام مصالح ساختمانی را نیز خودمان تولید کنیم، اما ساختمان‌ها با کیفیت خوب ساخته نمی‌شوند.
او ادامه داد: این بدان معناست که یا به بحث کیفی سازی توجه نکرده ایم، یا مهندسان ناظر ما به خوبی نظارت نمی‌کنند یا اینکه گزارش‌هایی که آنها به شهرداری‌ها می‌دهند، ضمانت اجرایی ندارد و شهرداری‌ها توجه نمی‌کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم و مطلوب بتوانیم ساختمان‌هایی تولید کنیم که مردم ما با آرامش و آسودگی خیال در آن ساکن شده و زندگی کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی