[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

خط ۲ مترو شیراز برای خدمات‌رسانی چهار ساعت در روز آماده می‌شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ قطار شهری این کلان‌شهر در دهه فجر ۱۴۰۱، زمان خدمات‌رسانی این خط مترو به شهروندان را پس از انعقاد قرارداد بیمه این خط اعلام کرد و گفت: احتمالاً در یک هفته آینده، این مسیر روزانه چهار ساعت پذیرای مسافر خواهد بود.
امیر یقطین روز جمعه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: عدم انعقاد قرارداد با شرکت بیمه‌گر با هدف حفظ ایمنی و سلامت شهروندان دلیل عدم خدمات‌رسانی مترو شیراز در خط ۲ قطار شهری این کلان‌شهر است. وی ادامه داد: اقدامات لازم برای انعقاد قرارداد بیمه با یک شرکت بیمه‌گر در حال انجام است که پیش بینی می‌شود طی یک هفته آینده، قرارداد آن نهایی شود. رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: در حال حاضر فقط یک رام قطار با پنج واگن در خط ۲ مترو شیراز آماده خدمات رسانی به شهروندان است که با توجه به وسعت این خط و جمعیت شیراز کم است؛ اما به دلیل تأکید شهردار شیراز بر راه اندازی این خط، احتمالاً بعد از انعقاد قرارداد بیمه‌ای، خط ۲ مترو شیراز برای خدمات‌رسانی در حدود چهار ساعت در شبانه روز آماده خواهد شد. وی اظهار کرد: در زمان بهره‌برداری از خط یک مترو شیراز نیز این روال بعد از افتتاح و مسافرگیری انجام شد و حدود ۲ ماه روزانه تنها حدود ۲ ساعت خدمات دهی به شهروندان انجام می‌شد.
یقطین گفت: در زمان افتتاح خط ۲ مترو شیراز که در دهه فجر امسال انجام شد، هیچ قرارداد بیمه ای منعقد نشده بود و به همین دلیل در حال حاضر خدمات دهی در این مسیر تا انعقاد قرارداد بیمه انجام نمی‌شود.
وی افزود: با وجود تنها یک رام قطار در خط ۲ مترو شیراز، احتمالاً زمان سررسید قطار به هر ایستگاه این مسیر حدود ۳۰ دقیقه باشد.
وی با بیان اینکه خدمات دهی در خط ۲ مترو شیراز بدون انعقاد قرارداد بیمه ای و رعایت اصول ایمنی میسر نیست، افزود: برای خدمات دهی مناسب قطار شهری در خط ۲ مترو شیراز ۲ رام قطار دیگر نیاز است که امید داریم با حمایت دولت این امر محقق شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی