[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهره‌برداری از بخش جدید اورژانس در بیمارستان قلب کوثر، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
بخش جدید اورژانس بیمارستان قلب کوثر با هدف افزایش ظرفیت تخت‌ها به همت جمعی از نیکوکاران عاقبت اندیش و با تلاش بنیاد قلب فارس به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل بنیاد قلب فارس در ‌این مراسم گفت: بخش جدید اورژانس بیمارستان قلب کوثر با هدف بهبود ارائه خدمات پزشکی و درمانی به جامعه و صرفاً با مشارکت خیّران عاقبت اندیش به بهره‌برداری رسیده است.
استاد محمود تابنده با تقدیر از خیّران نیکوکار و ارجمندی که همواره یار و یاور بنیاد قلب فارس بودند، اظهار داشت: روند توسعه و بهبود زیرساخت‌های درمانی در بیمارستان قلب کوثر در حالی با موفقیت انجام شد که با نوسانات شدید اقتصادی و چالش‌های روزافزون مالی روبه‌رو هستیم.
او با تأکید بر‌این موضوع که روند خدمت‌رسانی به بیماران و جامعه دردمندان تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم پیشرفت‌هایی که در عرصه گسترش زیرساخت‌های درمانی انجام می‌شود، زمینه ساز رونق مشارکت خیران و نیکوکاران شود و ‌این در حالیست که همواره از مساعدت‌ها و کمک‌های آنان برای خدمتگزاری به مردم بهره‌مند بوده‌ایم.
این پزشک پیشکسوت با تشریح دلایلی که زمینه ساز اجرای ‌این پروژه مهم و حیاتی شد، بیان کرد: بیمارستان قلب کوثر از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت 17 سال نیاز به بهسازی و نوسازی تأسیسات، تجهیزات و بنای بخش اورژانس که به دلیل کار شبانه روزی دچار فرسودگی شده بود، ضروری به نظر می‌رسید.
بخش اورژانس بیمارستان قلب کوثر حجم گسترده‌ای از مراجعات مهم و فوریت‌های پزشکی را به خود اختصاص می‌دهد تا جایی که سابقه ارائه خدمات درمانی به بیش از دوهزار نفر در روز را در ‌این بخش داشته‌ایم. به همین دلیل فضای ‌این بخش دیگر پاسخگوی نیازهای مراجعه‌کنندگان نبود و عملیات نوسازی و بهسازی در دستور کار قرار گرفت.
دکتر تابنده با بیان ‌این که عملیات نوسازی و توسعه بخش اورژانس بیمارستان قلب کوثر به صورت کامل توسط خیّران و نیکوکاران اجرا شده، افزود: در زمینه گسترش فضای ساختمانی با محدودیت روبه‌رو بودیم و امکان توسعه آن وجود نداشت، به همین دلیل فرم فضای اورژانس مورد بازطراحی قرار گرفت و موفق به افزایش ظرفیت تخت‌ها در ‌این بخش مهم و حیاتی شدیم.
این استاد پیشکسوت در ادامه به تشریح تفاوت‌های بخش اورژانس با سایر بخش‌های بیمارستانی پرداخت و گفت: بخش اورژانس به صورت شبانه روزی و در تمامی ‌ایام سال بدون یک ساعت تعطیلی به حجم گسترده‌ای از مراجعه کنندگان ارائه خدمات می‌کند و مانند سایر بخش‌های بیمارستان نیست که بسامد حضور بیمار در آن‌ها متغیر باشد.
مدیرعامل بنیاد قلب فارس با تقدیر از کادر درمان و همه تلاش گرانی که در بیمارستان قلب کوثر ارائه خدمت می‌کنند، اظهار داشت: به همت کادر درمان، خللی در روند خدمت رسانی به بیماران طی مراحل بازسازی ‌این بخش پیش نیامد. پزشکان، پرستاران و افراد زیادی هستند که در بخش اورژانس در راستای بهبود و نجات زندگی بیماران تلاش شبانه روزی می‌کنند و در ‌این فرصت باید از خدمات سختکوشانه آن‌ها تقدیر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برآورد قیمت اولیه برای آغاز ‌این پروژه تقریباً یک سوم آن چیزی بود که در انتها به نتیجه رسید و دلیل ‌این امر به افزایش بی ضابطه قیمت‌ها باز می‌گردد.
مدیرعامل بنیاد قلب فارس با اشاره به نقش منفی تورم و بی‌ثباتی قیمت‌ها در اجرای ‌این پروژه گفت: در برآوردهای اولیه اعتبار سه تا چهار میلیارد تومانی برای توسعه و نوسازی کلی بخش اورژانس پیش بینی شده بود اما در پایان ‌این پروژه مبلغی در حدود هفت میلیارد تومان صرف اجرای ساختمان و تغییر بنا شد و اعتباری معادل پنج تا شش میلیارد تومان صرف نوسازی تجهیزات فرسوده‌ای شد که باید تعویض می‌شدند.
استاد تابنده با تأکید بر‌این موضوع که ‌این پروژه مهم و حیاتی صرفاً با کمک‌های نیکوکاران و خیّران به بهره‌برداری رسیده، اظهار داشت: در کنار افراد انسان دوستی که در اجرای ‌این پروژه نقش مهم پشتیبانی و تأمین منابع مالی را‌ ایفا کردند، باید از مهندسان و کارگرانی که با نیّت خیرخواهانه در اجرای ‌این پروژه نقش مهمی ‌داشتند، قدردانی به عمل آورد.
وی در ‌این رابطه افزود: مهندس علویان و سایر اعضای گروه مهندسی بدون هیچ چشمداشت مالی و صرفاً به نیت نیکوکاری و کمک به اجرای ‌این پروژه در طرح توسعه و بازسازی بخش اورژانس بیمارستان قلب کوثر مشارکت بسیار مؤثری داشتند و باید از آن‌ها قدردانی کرد.
مدیرعامل بنیاد قلب فارس با ابراز امیدواری مبنی بر تداوم حمایت‌های خیّران افزود: مراکز درمانی برای خدمت‌رسانی مؤثر به مردم باید دو مؤلفه مهم و اساسی را در اختیار داشته باشند. در وهله اول هر مرکز پزشکی نیازمند کادر درمان متخصص و مجربی است که برای درمان آلام جامعه شور و اشتیاق و انگیزه خدمت داشته باشد که خوشبختانه در بیمارستان قلب کوثر از پزشکان، پرستاران و پرسنل کارآزموده و متعهدی برخوردار هستیم و از هیچ ‌ایثارگری و جانفشانی برای درمان بیماران مضایقه ندارند.
دکتر تابنده در ادامه گفت: در مرحله بعد هر مرکز درمانی برای خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه به تجهیزات به روز و نوین پزشکی نیاز دارد؛ چرا که بدون وسایل و امکانات مؤثر نمی‌توانیم خدمات شایسته‌ای را به بیماران ارائه دهیم، به همین دلیل از جامعه گرانقدر خیّران تقاضا داریم کمک‌های خیرخواهانه خود را در بخش درمان تداوم بخشند.
او تصریح کرد: خیّران بدون هیچ گونه چشمداشت در امور عام المنفعه حضور پررنگی دارند و در ‌این شرایط مسئولان وظیفه دارند تا با کمک‌هایی نظیر کاهش تعرفه عوارض و تسهیل در صدور مجوزها، تلاش‌های خیّران عاقبت اندیش را پاس داشته و به رسالت‌های قانونی و اخلاقی خود عمل کنند.
مدیرعامل بنیاد قلب فارس با اشاره به ‌این موضوع که بیمارستان قلب کوثر سالیانه به میلیون‌ها بیمار ارائه خدمت می‌کند، اظهار داشت: اگر بخواهیم یک دستگاه برای بیمارستان خریداری کنیم، علاوه بر مشکلاتی که برای تأمین منابع مالی با آن روبه‌رو هستیم، مسیر سخت و پیچیده‌ای در مراحل اداری و بوروکراسی‌ها پیش روی خود می‌بینیم که ‌این امر روند خدمت‌رسانی به بیماران را دشوار می‌کند.
این استاد پیشکسوت در بخش پایانی سخنانش از عدم حضور مقامات مسئول گلایه کرد و بیان داشت: از چند هفته قبل دعوت نامه‌های رسمی ‌برای حضور مسئولان در آیین افتتاح بخش جدید اورژانس بیمارستان قلب کوثر ارسال شده بود ولی متأسفانه شاهد حضور آن‌ها نیستیم.
بر اساس ‌این گزارش، گفتنی است بخش جدید اورژانس بیمارستان قلب کوثر با مشارکت خیّران از جمله زنده یاد عبدالعزیز صادقی، سرکار خانم  صدیقه مشفقیان، آقایان حاج ابراهیم نصیری و حاج کاظم نصیری (به یاد بود زنده یاد محمد نصیری)، سرکار خانم نصرت بشیری، آقای حاج مسعود مطیع الله در زمستان 1401 صورت گرفته است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی