[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آغاز به کار نمایشگاه «مد و لباس» در شیراز، روزنامه شیراز نوین

نمایشگاه «مد و لباس» با همراهی ۱۰۰ ویژند(برند) برتر فعال در زمینه تولید پوشاک ایرانی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و استانداری فارس، در شیراز افتتاح شد.
 به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس، شنبه ششم اسفند در مراسم افتتاح نمایشگاه «مد و لباس» در شیراز، ابراز امیدواری کرد که این رویداد سرآغازی برای ورود ویژندهای برتر کشور به شیراز و فارس و توسعه فعالیت‌هایشان باشد.
حمیدرضا قانعی گفت: در سیاست گذاری جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع لباس جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و سعی بر این است که پوشاک ارزان، با کیفیت و عفیفانه در دسترس همه مردم باشد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که برپایی چنین نمایشگاهی، راهکاری باشد تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری پوشاک مورد نیاز ایام عید نوروز خود را تهیه کنند.
مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: هدف این است که در حوزه پوشاک بانوان، شاهد تولید و عرضه لباس‌های ارزان و حقیقتاً عفیفانه باشیم. امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که بانوان دسترسی مناسبی به این نوع پوشاک ندارند.
مصطفی مشفقیان افزود: شیراز در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور ویژندهای معتبری از سراسر کشور خواهد بود و در نمایشگاه فعلی نیز بیش از صد تولیدکننده شناخته شده پوشاک، حضور دارند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز با بیان این که در فرهنگ ایرانی، لباس غیر از تأمین پوشش، انتقال دهنده ارزش‌های فرهنگ است، گفت: امروز همه نخبگان و طراحان در این نمایشگاه جمع شده‌اند تا فرهنگ ایرانی را در زمینه مد و لباس، به معرض نمایش بگذارند.
زهرا یقطین افزود: از فعالان حوزه مد و لباس شیراز درخواست دارم کمک کنند تا این شهر که از لحاظ فرهنگ و هنر همیشه زبانزد بوده، در عرصه لباس هم به توانمندی خاصی دست پیدا کرده و در کشور سرآمد باشد.
وی با بیان این که میزان استقبال مردم به ویژه بانوان از این نمایشگاه، حاوی پیام‌های زیادی به مسئولان خواهد بود و به توسعه حوزه طراحی لباس در کشور کمک می‌کند، گفت: استاندار فارس همواره توجه خاصی به حوزه لباس و پوشش ایرانی اسلامی ‌داشته‌اند و حمایت مناسبی هم از فعالان عرصه لباس و عفاف و حجاب خواهند داشت.
مدیرعامل یکی از ویژندهای حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: طی سه ماه اخیر و طی تحقیقاتی که داشتیم، متوجه شدیم که شهر شیراز در زمینه گردشگری پزشکی پتانسیل بالایی دارد و حتی از کشورهای اطراف و به خصوص کشورهای مسلمان، افراد زیادی برای درمان به این شهر می‌آیند، بنابراین فضای بسیار خوبی برای گسترش لباس عفیفانه و فرهنگ مربوط به این حوزه خواهیم داشت.
افشین منش همچنین ابراز امیدواری کرد که مسئولان شهر شیراز، یک مجتمع تجاری را به طور کامل به عرضه لباس‌های عفیفانه اختصاص دهند تا تولیدکنندگان این حوزه بتوانند به شکل بهتری پاسخگوی مشتریان خود باشند.
مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا حاکیست که در این نمایشگاه، تولیدات عرضه شده، به لحاظ قیمت تفاوت قابل توجهی با بازار ندارد؛ طبق گفته یکی از مدیران ویژندهای شرکت کننده، علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان، در این نمایشگاه باید بیشتر کیفیت تولیدات را مدنظر بگیرند تا این که به دنبال کالاهای ارزان یا دستیابی به تخفیف‌های ویژه باشند.
به گزارش ایسنا، این نمایشگاه تا روز دوشنبه هشتم اسفند در یکی از سالن‌های هتل هما در شیراز برپا خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی