[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

مهندسان کشاورزی ابزار انتقال دانش هستند، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مهندسان کشاورزی و کارشناسان فعال در زمینه کشاورزی از ابزارهای انتقال دانش و فناوری‌های نوین به بهره برداران این بخش هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در همایش روز مهندس و بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی که در شهرستان مرودشت برگزار شده بود، ضمن تبریک این مناسبت تصریح کرد: ما به دنبال افزایش بهره وری با رفع کاستی‌های حوزه تولید هستیم؛ از این رو راهی جز علمی کردن کشاورزی نداریم.
این مقام مسئول با بیان اینکه علمی کردن کشاورزی از رهگذر انتقال دانش و افزایش دانش و آگاهی در جامعه بهره‌برداران و تولیدکنندگان اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: امیدواریم با به‌کارگیری سازوکارهای لازم و با توجه به قابلیت‌های کارشناسان در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی که برای اولین بار در استان فارس در حال اجراست، انتقال دانش به بهره برداران به خوبی محقق شود.
وی با اشاره به ضرورت سهم بری دانش مهندسان از تولید در واحد‌های کشاورزی ابراز کرد: برای این منظور، کارشناسان بخش خصوصی، مشاورهای علمی، آموزشی و تجربی خود را در اختیار تولید کنندگان قرار خواهند داد و در افزایش تولید و افزایش سود کشاورز به صورت توافقی سهیم می‌شوند.
دهقان‌پور با بیان اینکه استان فارس در تأمین امنیت غذایی کشور دارای مقام دوم است، تصریح کرد: 11 درصد تولیدات کشور در استان فارس تولید می‌شود و شهرستان مرودشت 20 درصد این تولیدات را به خود اختصاص 
داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان مرودشت در تولیدات کشاورزی بیان کرد: این شهرستان از قطب‌های کشاورزی کشور است و با ظرفیت‌های بالقوه و کشاورزان سخت‌کوش سهم مهمی در تولیدات کشور دارد. 
مراسم بزرگداشت روز مهندس با حضور جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شریف شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل خوشبخت فرماندار شهرستان مرودشت، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی آقایی امام جمعه و منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌های حوزه انتخابیه و بسیج جامعه مهندسین برگزار شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی