[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس: مسیر رودخانه کُر تا بختگان نیازمند بازسازی است، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص عدم رسیدن حقابه به تالاب بختگان عنوان کرد: در مسیر رودخانه کُر به قدری آب راهه ایجاد شده که در رسیدن آب به تالاب بختگان مشکل ایجاد می‌شود؛ از این رو مسیر رودخانه نیازمند مدیریت و اصلاح و بازسازی است.
عطا پورشیرزاد شامگاه دوشنبه در نشست با انجمن‌های مردم نهاد در خصوص تالاب بختگان بیان کرد: سازمان آب متولی مدیریت و اصلاح و بازسازی مسیر رودخانه است و باید این مطالبه گری در میان رسانه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد ایجاد شود تا دستگاه‌های اجرایی به وظایف قانونی خود عمل کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: موضوع اختصاص حقابه به تالاب بختگان و پذیرش این موضوع در استان یکی از دستاورد‌هایی است که می‌تواند این امیدواری را برای آینده ایجاد کند که موضوع حقابه در دستور کار مدیران ارشد استان قرار گرفته و هرساله نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کنند.
وی گفت: انجمن‌های مردم نهاد بازوی‌های توانمندی برای مدیریت، حفظ و نگهداری محیط زیست هستند. انجمن‌های مردم نهاد نقش ویژه ای در حفظ و حراست از محیط زیست داشته و به عنوان بازوی توانمند این اداره کل در تلاش اند تا نسبت به حفظ محیط زیست اقدام کنند. پورشیرزاد ادامه داد: یکی از انتظاراتی که از انجمن‌های مردم نهاد وجود دارد، این است که بدون مرز و بدون محدودیت از ظرفیت‌های مردمی برای حفظ و نگهداری از محیط زیست اقدام شود؛ زیرا محیط زیست متعلق به یک گروه یا نهاد خاص نبوده، بلکه محیط زیست برای تمامی مردم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: تدوین برنامه برای دستیابی به اهداف یکی دیگر از مسائلی است که باید برای فعالیت در این حوزه مدنظر باشد؛ البته برنامه‌ریزی‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که آرمانی و غیرقابل‌دسترس باشد. از این رو باید با استفاده از ظرفیت موجود نسبت به برنامه ریزی و تعیین هدف 
اقدام شود.
پورشیرزاد یادآور شد: آحاد مردم در حوزه محیط زیست وظیفه داشته و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این حوزه دارای وظایفی هستند. این در حالی است که سازمان محیط زیست با مکاتباتی که با سایر دستگاه‌های اجرایی داشته، در تلاش است تا وظایف قانونی این دستگاه‌ها را یادآوری کند، اما سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند با مطالبه‌گری در این بخش زمینه فعالیت تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه محیط زیست را بیش از پیش فعال کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی