[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شگرد پوست کندن راحت سیر ، روزنامه شیراز نوین

برخی افراد پوست کندن سیر برایشان کار سختی است اما چند ترفند جالب وجود دارد که به راحتی می‌توانند پوست سیر را جدا و از آن استفاده کنند.
به گزارش نمناک، سیر یک ماده غذایی طعم دهنده و پر از خاصیت است که معمولاً در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. اگر از چند حبه سیر در غذای خود استفاده کنید، متوجه طعمش می‌شوید. برای شروع باید بدانید که چگونه باید از سیر استفاده کرد که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن، پوست کندن سیر است. در این قسمت از رازهای خانه‌داری نمناک در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.
چگونه سیر را پوست بکنیم؟
روش اول
از کف دست خود استفاده کنید و با آن 1 عدد سیر را زیر دست‌تان فشار دهید. سپس حبه‌های آن را از ریشه جدا کنید. اگر لازم است از دو دست خود کمک بگیرید اما مراقب باشید که بیش از حد فشار وارد نکنید.
حال سیرهایی که پوست آن‌ها جدا شده است را کنار بگذارید و بقیه را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و در آن را ببندید. اجازه ندهید که هیچ منفذی باقی بماند. این ظرف باید آن‌قدر بزرگ باشد که سیر‌ها بتوانند به راحتی داخل آن تکان بخورند.
اگر ظرف شما در ندارد، می‌توانید یک عدد بشقاب روی ظرف بگذارید و آن را بپوشانید و سپس آن را به مدت 20 الی 30 ثانیه تکان دهید.
اکنون به سیر‌ها نگاه کنید. حال خواهید دید که پوست این سیر‌ها کاملاً باز شده‌اند. اگر پوست‌ها در حال جدا شدن نبودند، آن‌ها را بیشتر تکان دهید.
با تکان دادن بیشتر، می‌توانید پوست‌ها را به راحتی از روی سیر جدا کنید تا هیچ چیز روی آن باقی نماند. بعد از این روش به راحتی پوست سیر جدا خواهد شد.
روش دوم
برای پوست کندن سیر کافی است که آن‌ها را روی یک تخته آشپزی قرار دهید، به گونه‌ای روی تخته بگذارید که قسمت صاف آن روی تخته قرار بگیرد. سپس قسمت بالای آن‌ها را با یک چاقو برش دهید.
مراقب باشید که بیش از حد به سیر فشار نیاورید تا له شود زیرا به پوست اصلی سیر آسیب وارد می‌کند اما اگر می‌خواهید سیرها را به مقدار خیلی ریز دربیاورید، فرقی ندارد که نیروی دست‌تان باعث له شدن سیر بشود یا خیر. حال می‌توانید به راحتی پوست سیر را با جدا کردن سر آن، بردارید.
روش سوم
پوسته نازک سیر را کنده و حبه‌ها را جدا کنید. سپس حبه‌ها را روی تخته آشپزخانه بگذارید و روی آن را با پارچه خشکی بپوشانید تا سیرها به اطراف پرت نشوند. چند بار با چکش به آرامی ‌به آن‌ها ضربه بزنید، به گونه‌ای که فقط پوست آن‌ها دربیاید و سیرها له نشود. این کار باعث ترک خوردن پوسته آن‌ها شده و پوست کندن را راحت‌تر می‌کند.
روش چهارم
برای پوست کندن آسان سیر با چاقو اول پوست کاغذی سفید روی آن را بکنید و سپس دانه دانه تمامی ‌حبه‌ها را از بوته سیر جدا کنید. در ته سیر قسمت سفت و قهوه‌ای رنگی وجود دارد، این قسمت را ببرید تا کار پوست کندن سیر مقداری راحت‌ترشود.
یک روش راحت پوست کندن سیر با چاقو این است که حبه‌های سیر را از وسط نصف کنید، این کار باعث می‌شود که بسیار راحت‌تر بتوان پوست سیر را کند.
روش دیگر راحت پوست کندن سیر با چاقو، این است که سیر را روی تخته آشپزخانه قرار دهید، به طوری که قسمت بزرگ‌تر سیر که قوس بیشتری دارد، به سمت شما باشد.
حالا روی قسمت صاف سیر، سطح صاف چاقو را گذاشته و ضربه‌ای سریع و محکم بزنید تا صدای ریز تردی شنیده شود، بعد از آن چاقو را بردارید و راحت پوست سیر را بکنید. برای کندن پوست سیر با این روش به مقداری تمرین نیاز دارید تا بفهمید که چه مقداری باید فشار روی سیر اعمال کنید.
روش پنجم
برای پوست کندن راحت سیر، مقدار مورد نیاز سیر را حبه کنید و در آب سرد 5 دقیقه خیس کنید زیرا آب باعث شل شدن پوست سیر می‌شود. سپس سیرها را مقداری با استفاده از همزن فلزی هم بزنید یا سیرها را داخل ظرفی دارای درب بریزید و تکان دهید. در این مرحله سیرها را از آب بیرون بکشید و به راحتی سیرها را پوست بکنید.
می‌توانید برای راحت‌تر پوست کندن سیر حبه‌های سیر را ابتدا دو دقیقه در آب جوش و سپس در آب سرد بگذارید، پس از آن پوست بگیرید.
روش ششم
لوازم‌های مختلفی برای پوست کندن سیر در بازار وجود دارد که بعضی از آن‌ها کاربردی هستند اما بعضی از آن‌ها اصلاً به صرفه نیستند و به درد شما نمی‌خورند. بهتر است که روش‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک تمیزترین و پرسرعت‌ترین عملکرد را دارد.
بعضی از آن‌ها مانند روش اولی که معرفی کردیم، سیرها را تکان می‌دهند و همین باعث جدا شدن پوست آن‌ها می‌گردد. مراقب باشید دستگاهی را انتخاب کنید که باعث فشار وارد کردن و له شدن سیر‌ها نشود.
روش هفتم
کافی است که یک بوته سیر را داخل مایکروفر قرار دهید و به مدت 20 ثانیه به آن حرارت دهید و سپس آن‌ها را از داخل مایکروویو بیرون بیاورید و صبر کنید تا خنک شود. حال می‌توانید به راحتی پوست سیر‌ها را جدا کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی