[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با متخصصان شیراز را می‌سازیم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار شیراز گفت: برای بهبود گیفیت زندگی شهروندان هیچ محدودیتی قائل نمی‌شویم.
محمدحسن اسدی در «دومین کنفرانس بین المللی معماری و شهرسازی» که با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای علمی در زمینه مسائل شهری برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم شهری قابل‌زیست بسازیم، باید هزینه کنیم و از توان متخصصان این حوزه استفاده کنیم و حتی اگر لازم باشد از متخصصان خارجی هم کمک می‌گیریم. وی افزود: ما در ابتدا شهر را می‌سازیم  و بعد به فکر نیازهای شهر می‌افتیم؛ این در حالی است که ابتدا باید شهر طبق برنامه‌ریزی ساخته شود و بعد زندگی در آن جریان یابد.
وی اظهار داشت: در دبی ۳۸ سال قبل در زمان ساخت شهر جدید حتی مسیر مونوریل آن پیش بینی شده بود. اسدی گفت: البته اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، امروز در شهرهای جدید ما هم به این نیازها توجه نشده است؛ به گونه ای که شهر جدیدی مانند صدرا برای آن کانال مشترک خدمات شهری دیده نشده است؛ در حالی که قرار بوده سرریز جمعیت شهر شیراز در آن اسکان یابند. شهردار شیراز گفت: امروز کلان‌شهر شیراز از نظر شهرسازی جزو بهترین شهرهای کشور است و ضوابط طرح تفصیلی در آن به شکل کامل رعایت می‌شود، اما این شهر قابلیت بهتر شدن دارد. وی خواستار استفاده از این تجربیات در حوزه شهرسازی شد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ما یک همایش و سه پانل تخصصی سرمایه‌گذاری برگزار کردیم که خروجی خوبی داشت و مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند پل ارتباطی بین شورا و متخصصان باشد. شهردار شیراز گفت: معتقدم اگر می‌خواهیم شهری قابل‌زیست بسازیم، باید هزینه کنیم و از توان متخصصان در این راه بهره ببریم. در این مسیر حتی اگر لازم باشد برای توسعه شهر متخصص خارجی می‌گیریم؛ چراکه ما به‌تنهایی نمی‌توانیم از همه علوم اطلاع کافی داشته باشیم و باید از ظرفیت و توان علمی متخصصان استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: امروز ما در پروژه تقاطع قصردشت بر سر چندراهی قرار داریم که نیازمند استفاده از ظرفیت متخصصان هستیم و در کنار آن برای مغازه‌های بازار انقلاب که در کنار پارک آزادی است، فاز صفر آن برای انتقال به روی رودخانه خرم‌رود به عنوان یک پلازا شهری در حال بررسی است.
وی با اشاره به تعریف ۷ پروژه بزرگ گردشگری در شیراز از جمله تله‌کابین، آکواریوم، شهربازی، باغ پرندگان، پارک آبی و احیای قصر ابونصر و برم دلک گفت: در هیچ دوره شورا بودجه ۶هزار میلیارد تومانی با ۳۰۰ درصد رشد انجام نشده، اما در ابتدا شورای ششم این شورا بودجه ۶هزار میلیارد تومانی را تحویل گرفت که این بودجه امروز به ۱۸هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی