[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کوکی آجیلی، روزنامه شیراز نوین

کوکی آجیلی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و مغزدار است که با روش‌های مختلفی درست می‌شود و این شیرینی با طعمی متنوع و بی‌نظیر برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی آجیلی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
تخم مرغ:۱ عدد
شکر قهوه‌ای:۲۰۰ گرم
کره:۲۲۰ گرم
پودر دارچین:    نصف قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر:    نصف قاشق چای‌خوری
آرد قنادی:۳۶۰ گرم
گردو: به مقدار دلخواه
عسل: به مقدار دلخواه

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کوکی آجیلی خوشمزه ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کنید و ابتدا با قاشق مخلوط کنید و بعد با دور تند همزن بزنید تا یکدست شود.
 مرحله دوم
سپس تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه دیگر با دور تند همزن برقی مواد را با هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.
 مرحله سوم
بعد بیکینگ پودر و دارچین را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر دارچین آزاد شود، سپس آرد را ابتدا در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آرد سبک و یکدست شود.
 مرحله چهارم
سپس آرد را کم‌کم و در چند مرحله روی مخلوط مواد الک کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، بعد با دست ورز دهید تا زمانی که خمیر نرم و لطیف شود و به دست نچسبد.
نکته: برای ورز دادن خمیر از نوک انگشتان استفاده کنید تا خمیر به روغن نیفتد.
 مرحله پنجم
بعد خمیر را داخل نایلون قرار دهید و با دست خمیر را در آن باز کنید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند، سپس از یخچال در بیاورید و کمی ورز دهید.
 مرحله ششم
خمیر را بین دو نایلون قرار دهید و روی سطح صاف بگذارید و خمیر را با وردنه به ضخامت ۳ تا ۴ میلی‌متر پهن کنید و سپس با چاقوی تیز یا قالب آماده به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.
 مرحله هفتم
سپس کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و برش‌های کوکی را با فاصله در سینی بچینید و بعد به دلخواه خودتان مقداری مغز گردو، فندق، پسته یا بادام را روی آن‌ها بریزید.
 مرحله هشتم
بعد مغز‌ها را کمی در کوکی فشار دهید و سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید.
 مرحله نهم
سپس به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا کوکی‌ها خوب پخته شوند و اطراف آن‌ها طلایی شود، بعد از فر در بیاورید و ده دقیقه زمان دهید تا حرارت اولیه خود را از دست بدهند.
 مرحله دهم
بعد از این زمان کوکی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و روی توری بچینید تا خنک شوند و سپس مقداری عسل را با قاشق روی مغزهای آجیل که روی کوکی قرار دارند، بریزید.
 مرحله یازدهمa
بعد از این که عسل به خورد کوکی‌ها رفت مقداری کوکی آجیلی را در ظرف مناسب بچینید و روی آن را با خامه یا گاناش تزئین کنید و به عنوان میان وعده همراه با چای یا قهوه سرو کنید. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی