[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سامانه‌های هوشمند به یـاری شـیـراز می‌آیند، روزنامه شیراز نوین

به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن رونمایی شد. در راستای تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و به جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱، در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن این کلان‌شهر رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در حاشیه آیین رونمایی از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید در حوزه ترافیک سطح شهر انجام شود، استفاده از طرح‌های هوشمند و فناورانه است. 
شه‌دوست شیرازی عنوان کرد: به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و با هدف کنترل هوشمند و نامحسوس ترافیک بدون نیاز به حضور فیزیکی پلیس راهور، سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن رونمایی شد و آغاز به کار کرد.
معاون شهردار شیراز به خدمات سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن اشاره کرد و افزود: به واسطه پارک خودروهای دوبل و توقف در معابر ممنوع توسط راننده خودروها که موجب نارضایتی شهروندان شده بوده، این سامانه طراحی و رونمایی شد. هادی شه‌دوست شیرازی افزود: در اجرای این طرح استفاده حداکثری از توان دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر در جهت مدیریت و کنترل ترافیک صورت می‌گیرد و برای خودروهایی که بیش از زمان مشخص در مکان‌های پارک ممنوع توقف داشته باشند، جریمه اعمال می‌شود. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد هوشمندسازی در حوزه ترافیکی خواهیم بود، گفت: انجام اقدامات این حوزه در کنار یکدیگر به روان‌سازی ترافیک کمک می‌کند و معتقدم اگر در این زمینه فعالیت داشته باشیم، با هزینه کم از اجرای پروژه‌های گسترده جلوگیری خواهیم کرد و فرهنگ ترافیکی را ارتقا می‌دهیم. وی عنوان کرد: سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن از نیمه اسفندماه ۱۴۰۱ در سطح شهر قابل اجرا خواهد بود.  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پاسخ به مهیا بودن زیرساخت‌های شهر شیراز برای اجرای این طرح، پاسخ داد: تأمین زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح برعهده شهرداری است و در حال حاضر امکان اجرا و استفاده از این سامانه وجود دارد. شه‌دوست شیرازی به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: روان‌سازی جریان ترافیک در معابر پرتردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملاً مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری از پارک‌های دوبل و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن، جلوگیری از پارک خودروها در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و کنترل مکانیزه باراندازهای وسایل نقلیه باری در سطح شهر از جمله مزایای این سامانه است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی