[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نقش رویدادهای ادبی در ارتقای فرهنگ عمومی ، روزنامه شیراز نوین

پیمانی مدیر اجرایی جشنواره ادبی صدرا گفت: در آستانه اختتامیه رویداد، فرایند داوری نخستین جشنواره ادبی صدرا پایان پذیرفت. 
در جلسه ای که با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا، اساتید و هیئت داوران جایزه ادبی و مدیر اجرایی و دبیر علمی این جشنواره برگزار گردید، پایان فرایند داوری و بررسی آثار جایزه ادبی صدرا اعلام شد و برگزیدگان این رویداد ملی 
مشخص گردیدند. 
عبدالرضا قیصری، دبیر کمیته علمی جشنواره ادبی صدرا در این جلسه گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا اولین قدم برای برپایی این جشنواره را با عزمی راسخ برداشت و با تمام توان به میدان عمل آمد. وی استقبال شرکت کنندگان را در نخستین دوره این جشنواره مطلوب توصیف کرد و افزود: هیئت داوران با تمرکز و دقتی مثال‌زدنی به بررسی جوانب مختلف آثار پرداخته و فرصت زیادی را برای انتخاب آثار بر اساس شایسته‌سالاری اختصاص دادند. 
وی با تأکید بر این موضوع که روند امتیازدهی داوران با دقت و وسواس زیادی صورت گرفت، افزود: در راستای اجتناب از هرگونه حاشیه احتمالی، تمامی آثار بدون مشخصات فردی و فقط با کد شناسه به داوران عرضه شد تا کیفیت آثار و ارتباط آن با موضوعات جشنواره به عنوان تنها شاخصه مؤثر در امر قضاوت لحاظ شود. لذا هر اثر توسط 3 داور که از اساتید بنام در همان رشته بودند، به صورت مجزا ارزیابی گردید. قیصری در بخش پایانی سخنانش گفت: برگزاری پرمایه نخستین دوره جشنواره ادبی شهر صدرا، این نوید را می‌دهد که در دوره‌های بعدی میزبان آثار وزین‌تری از سوی اهالی سرشناس فرهنگ و ادب باشیم و شهر صدرا با شتاب بیشتری به سوی ماهیت فرهنگی اصیل خود حرکت کند. 
پیمانی مدیر اجرایی نخستین جشنواره ادبی صدرا گفت: نقش رویدادهای ادبی در ارتقای فرهنگ عمومی پراهمیت و ارزنده است و تلاش ما استفاده از ظرفیت نویسندگان و ادبا و شاعران بومی، منطقه‌ای و ملی برای کشف و معرفی هرچه بیشتر هویت یک شهر جدید با گونه‌های مختلف فرهنگی و استعدادهای فراوان بود.
فاطمه پیمانی استقبال شهروندان از این رویداد ادبی را نویدبخش آینده ای روشن برای صدرا دانست و اظهار داشت: علی رغم شرایط رسانه ای و فرهنگی کشور از ابتدای آغاز این رویداد، بیش از 250 اثر از 14 استان کشور و نویسندگان ایرانی در خارج از کشور در این جشنواره ادبی حضور یافتند که آمار مطلوبی برای سال نخست جشنواره محسوب می‌شود. او با بیان اینکه ماهیت بیشتر آثار در حوزه شهر و فرهنگ شهروندی و مرتبط با شهر صدرا بوده است، اظهار داشت: آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی شهر صدرا با حضور چهره‌های سرشناس در حوزه فرهنگ و ادب و جمعی از مسئولان در تاریخ 23 اسفندماه سال جاری به میزبانی شهر صدرا برگزار می‌شود. 
پیمانی با اشاره به این موضوع که یکی از اهداف این جشنواره دانش‌افزایی شرکت‌کنندگان است، اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های خوانش اثر، نقد و بررسی آثار و به اشتراک‌گذاری تجارب یکی از رویکردهای اصلی جشنواره در گام پایانی است. 
دبیر نخستین جشنواره ادبی شهر صدرا در بخش پایانی سخنانش افزود: امیدواریم برگزاری این رویدادهای فرهنگی آثار ارزنده خود را در تعالی فرهنگ شهروندی بر جای گذاشته و در پرتو آن شهر فرزانگان صدرا زیست‌پذیری بهتری برای شهروندان داشته باشد.
شایان ذکر است نخستین جشنواره جایزه ادبی صدرا در 4 بخش داستان کوتاه، شعر کلاسیک، طنز اجتماعی و شعر آزاد توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حوزه هنری استان فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان فارس و سازمان بسیج هنرمندان استان فارس از 28 شهریورماه 1401 آغاز به کار کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی