[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون استاندار فارس : ادب و تواضع در برابر بزرگان فرهنگی اصل است، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در دیدار با برادران فقیری از فرهیختگان و اهالی فرهنگ و ادب این استان بر تواضع نسبت به بزرگان فرهنگ و ادب تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، در آیینی از صحبت یار که به پاسداشت اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه پرداخته می‌شود از برادران امین و ابوالقاسم فقیری دو نویسنده و پژوهشگر نامدار فارس، به‌عنوان مفاخر و نویسندگان برجسته استان با حضور اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تقدیر شد.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس در این دیدار اظهار داشت: این اساتید از نویسندگان و ادیبان هستند و همگان بدانند که برای فرهنگ بومی ‌استان زحمات زیادی کشیده‌اند، ضمن اینکه در معرفی فرهنگ بومی ‌و محلی و فولکلور از چهره‌های شاخص استان فارس به حساب می‌آیند.
اسماعیل محبی‌پور افزود: این بزرگواران سرمایه‌های معنوی استان هستند که عمر خودشان را برای حفظ سنت‌ها و باورهای مثبت مردم به عنوان یک گنجینه در قالب داستان‌ها، رُمان‌ها، نوشته و در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی صرف کردند و رجوع کردن به این فرهیختگان و استفاده از ظرفیت‌شان، راه شناخت بیشتر فرهنگ استان فارس را برای محققان، کوتاه‌تر می‌کند.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت این گونه اهالی فرهنگ و ادب نیاز به برنامه ریزی دقیق‌تری دارد که مسئولان فرهنگی و به‌ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس و همچنین صداوسیما می‌توانند کار را دقیق‌تر دنبال کنند.
وی ادامه داد: شناختی که از این برادران با معلومات و فرهیخته سراغ داریم ما را بیشتر از گذشته مسئول می‌کند تا کسانی که متولی امر فرهنگ، هنر و ادب در استان بزرگ، پهناور و ریشه‌دار فارس هستند، برای رجوع به این عزیزان و استفاده از فرصت‌ها بیشتر تعقیب کنیم.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس با اشاره به این که برای دورهمی ‌اهالی فرهنگ و ادب نیازمندی‌هایی وجود دارد، افزود: باید از برنامه‌هایی که منجر به استفاده بیشتر برای این گونه نویسندگان برجسته می‌شود، بهره بهتری برده و معرفی آن‌ها به جوانان و نوجوانان استان فارس نیز بیش از پیش میسر شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی