[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چند باور رایج اما کاملاً اشتباه درباره کاهش وزن، روزنامه شیراز نوین

کاهش وزن کار آسانی نیست اما شما می‌توانید با انجام ترفندهای تغذیه‌ای ‌این پروسه را برای خودتان قابل تحمل‌تر کنید و راحت‌تر لاغر شوید.
به گزارش نمناک، قطعاً کاهش وزن پروسه راحتی نیست؛ اما اگر نکاتی را در مورد آن بدانید راحت‌‌تر می‌توانید به ‌این مهم دست پیدا کنید. مهمتر از همه ‌این که خیلی‌‌ها باور‌های رایج و اشتباهی در مورد کاهش وزن دارند که در ‌این قسمت از تناسب اندام نمناک آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا شما هم مانند بقیه دچار اشتباه نشوید.
مصرف چربی را به طور کامل کنار بگذارید
این یک باور غلط است که باید مصرف چربی را به طور کامل در پروسه کاهش وزن کنار گذاشت. بدن به اندازه کافی به چربی نیاز دارد؛ بنابراین برای از بین بردن وزن اضافه نباید چربی را به طور کامل حذف کرد؛ زیرا انجام‌ این کار به بدن‌تان آسیب وارد می‌کند.
گرسنگی را نادیده بگیرید
اگر گرسنگی خیلی زیاد و برای مدت طولانی باشد؛ به بدن آسیب وارد می‌کند. خیلی از افرادی که رژیم می‌گیرند، به اشتباه گرسنگی‌های خیلی زیادی را تحمل می‌کنند اما بهتر است که مراقب باشید، زیرا برخی از‌ این گرسنگی‌ها باعث بیماری می‌شوند؛ پس بهتر است که رژیم خود را تدریجی پیش ببرید.
کالری را بشمارید
خیلی‌‌ها فکر می‌کنند که برای لاغر شدن باید تک تک کالری‌های مصرفی را محاسبه کنند؛ اگرچه ‌این کار در روند لاغری تأثیر مثبت خواهد داشت؛ اما باید ‌این موضوع را هم در نظر گرفت که نوع بدن هر فردی متفاوت است و ‌این تئوری 100 درصد برای همه جواب نمی‌دهد؛ پس بهتر است که خیلی حساسیت به خرج ندهید.
دارو و مکمل کمک کننده است
دارو و مکمل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ اما باید مراقب باشید که رژیم غذایی را هم در نظر بگیرید و فقط به دارو و مکمل اکتفا نکنید و به طور کل سبک زندگی‌تان را سالم کنید.
چربی دشمن است
همان طور که پیش از‌ این هم گفته شد؛ بعضی از افراد به اشتباه چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف می‌کنن، در صورتی که شما می‌توانید از چربی‌های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون، آجیل، ماهی سالمون استفاده کنید تا به اندازه کافی بدن‌تان انرژی داشته باشد.
ناراحتی و احساسات بد باعث کاهش وزن می‌شود
ناراحتی عاملی برای کاهش وزن نیست، پس بهتر است که خودتان را گول نزنید، زیرا ناراحتی و احساسات بد باعث می‌شود که آسیب‌های دیگری به بدن‌تان وارد شود که قطعاً جبران ناپذیر است.
کاهش وزن یعنی از بین رفتن همه مشکلات
خیلی از افراد فکر می‌کنند که اگر وزنشان را کاهش دهند؛ یعنی همه مشکلات پایان یافته است؛ اما در واقع ‌این گونه نیست و زمانی که به ‌این هدف مهم دست پیدا کنید؛ متوجه می‌شوید که ارزش‌های دیگری هم در زندگی وجود دارند و لاغری همه چیزی نیست که شما باید به آن برسید.
باید رژیم سفت و سخت داشته باشید
وقتی صحبت از لاغری به میان می‌‌آید؛ رژیم غذایی اولین چیزی است که افراد به آن فکر می‌کنند اما در واقع همیشه مؤثر نیست چرا که محدود کننده است و منجر به احساس کمبود و در نتیجه پرخوری می‌شود و نتیجه عکس خواهد داشت و برای مدت طولانی پایدار نخواهد بود؛ بنابراین حتماً باید به بدن‌تان گوش بدهید و سیگنال‌های گرسنگی را دریافت کنید و به موقع غذا را در حجم کمتری به بدن‌تان برسانید.
ژنتیک بر علیه شماست
خیلی از افراد فکر می‌‌کنند که ژنتیک‌شان به گونه‌ای است که باعث می‌شود در پروسه کاهش وزن موفق نشوند؛ اما باید ‌این طرز فکر را کنار بگذارید. شما می‌توانید با سبک زندگی سالم تا حد زیادی وزن خود را کم کنید.
لاغری مساوی با سلامتی است
طبق بررسی‌های اخیر به ‌این نتیجه رسیده‌اند که اگرچه اضافه وزن باعث فشار خون بالا؛ بیماری‌های قلبی، دیابت و غیره می‌شود اما لزوماً همیشه چاقی به معنای نبودن وضعیت خوب نیست. بسیاری از مشاوران تغذیه ثابت کرده‌اند که شما می‌توانید چاق و سالم باشید؛ بنابراین باید بدون توجه به اندازه بدن‌تان به آن احترام بگذارید و دوستش داشته باشید.
همه چیز ورزش و رژیم است
خیلی از افراد فکر می‌کنند که اگر ورزش و رژیم را رعایت کنند، یعنی به لاغری نزدیک شده‌اند اما ‌این گونه نیست. سبک زندگی سالم است که می‌تواند در لاغر شدن شما مؤثر باشد؛ به عنوان مثال داشتن خواب کافی یکی از بهترین و مهم‌ترین عوامل رسیدن به وزن ‌ایدئال است.
باید مدام خودتان را وزن کنید
در واقع وزن کردن مداوم می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین موانع در مسیر کاهش وزن شما هم از لحاظ جسمی ‌و هم روانی باشد؛ بنابراین بهتر است ‌این عادت را کنار بگذارید.‌ این که هر روز خودتان را وزن می‌کنید؛ ممکن است باعث شود که ناامید شوید و انگیزه‌تان را از دست بدهید.
مصرف زیاد میوه به کاهش وزن کمک می‌‌کند
میوه می‌تواند تا حد زیادی اشتهای بیش از حد را کنترل کند؛ اما به شرطی که آن را به اندازه کافی مصرف کنید، زیرا اگر خیلی زیاد مصرف شود، قند بالایی دارد و ممکن است نتیجه عکس بگیرید.
باید گلوتن را کنار گذاشت
این یک باور غلط است که برای داشتن سبک زندگی سالم باید مصرف گلوتن را کنار گذاشت؛ در واقع باید مراقب باشید که در هیچ روشی زیاده روی نکنید.
باید اسموتی را جایگزین غذا کرد
این یک باور کاملاً غلط است. اسموتی نمی‌تواند جایگزین غذا باشد، زیرا فقط غذا می‌تواند مواد مغذی را به بدن‌تان برساند؛ پس بهتر است ‌این روش را برای همیشه کنار بگذارید.
نباید به هوس غذا اهمیت داد
افرادی که رژیم می‌گیرند، گاهی بیش از حد خودشان را آزار می‌دهند و فقط به سراغ مواد بی‌مزه‌ای مانند آب کرفس می‌روند؛ اما ‌این روش غلط است زیرا بعد از مدتی شما را ضعیف کرده و باعث می‌شود که از رژیم‌تان دست بکشید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی