[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه مافین شکلاتی ، روزنامه شیراز نوین

مافین شکلاتی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار بین‌المللی است که میان وعده‌ای مناسب برای پذیرایی و مهمانی است و با روشی راحت و سریع درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین شکلاتی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
آرد: ۲ پیمانه حدود ۲۴۰ گرم
شکر: نصف پیمانه حدود ۱۰۰ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
ماست: نصف پیمانه حدود ۱۰۰ گرم
شیر: نصف پیمانه حدود ۱۰۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
شکلات ذوب شده: ۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر:    ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
وانیل: به مقدار دلخواه
پودر کاکائو: به مقدار دلخواه

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه مافین شکلاتی خوشمزه ابتدا کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود و سپس در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.
 مرحله دوم
وقتی که بافت مواد صاف و یکدست شد سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با مواد مخلوط شود و مایع صافی شکل بگیرد.
 مرحله سوم
سپس ماست را هم که از قبل به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید و با دور تند همزن ۱ تا ۲ دقیقه دیگر هم بزنید تا بافت مواد صاف و یکدست شود.
 مرحله چهارم
بعد آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک شود و سپس بیکینگ پودر و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد صاف و یکدست شود.
نکته: برای رنگ و طعم بهتر مافین شکلاتی یک یا دو قاشق پودر کاکائو را جایگزین ۱ یا ۲ قاشق از آرد کنید.
 مرحله پنجم
سپس آرد را کم‌کم و کنترل شده در ۲ تا ۳ مرحله روی مواد الک کنید و با دور کند همزن بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و خمیری با بافت صاف و یکدست تشکیل شود.
 مرحله ششم
در این مرحله تخم مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا سفید رنگ و حجیم شوند و سپس به دلخواه مقداری وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید تا عطر آن در مواد پخش شود.
 مرحله هفتم
بعد از این‌که تخم مرغ‌ها فرم گرفتند آن‌ها را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی به آرامی هم بزنید تا بافت مخلوط مواد صاف و یکدست شود، سپس با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید.
 مرحله هشتم
حالا شکلات تلخ را به روش بن‌ماری روی بخار کتری ذوب کنید و روی مواد بریزید و با لیسک هم بزنید تا کاملاً با مخلوط مواد ترکیب شود و بافت خمیر تشکیل شده نرم و لطیف شود.
نکته: برای مافین وانیلی از شکلات سفید و نصف قاشق چای‌خوری وانیل استفاده کنید.
 مرحله نهم
سپس قالب کاغذی کاپ کیک‌ها را در سینی فر بچینید و دو سوم آن‌ها را با مخلوط مواد کیک پر کنید و بعد به مقدار دلخواه و با سلیقه خودتان روی آن‌ها شکلات چیپسی بریزید.
 مرحله دهم
بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا کاپ کیک‌ها خوب بپزند.
 مرحله یازدهم
بعد از پخت مافین شکلاتی سینی را از فر در بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند و سپس با شکلات صبحانه، گاناش، خامه و کرم شکلاتی سطح کاپ کیک را تزئین کنید.
 مرحله دوازدهم
سپس تعدادی مافین شکلاتی را در ظرف مناسب بچینید و مقداری مغز گردو، فندق، پسته، بادام و یا برش‌های موز و توت فرنگی روی آن‌ها قرار دهید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی