[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس قوه قضائیه: عوامل مسمومیت دانش‌آموزان مفسدفی‌الارض هستند، روزنامه شیراز نوین

رئیس قوه قضائیه گفت: کسانی که دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند، مفسد فی الارض هستند.حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار اقشار مختلف مردم اصفهان که دیروز (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) انجام شد، با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از سلامت دانش‌آموزان، اظهار کرد: سلامت جان و روان دانش‌آموزان برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت است. در اینکه به نظر می‌رسد این اتفاقات کار سازمان‌یافته و کاری است که دشمن یا ایجاد کرده یا در حال سوءاستفاده یا نهایت بهره‌برداری از آن است، شکی نیست. وی با اشاره به حرف‌ها و موضع‌گیری‌های دشمنان شناخته شده جمهوری اسلامی در این مدت و به خصوص ماه اخیر، گفت: برخی افراد در داخل کشور هم همان خط التهاب را دنبال کرده و ایجاد ترس و دلهره را بیشتر می‌کنند، اما نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا علت و عوامل اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کنیم و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم.
به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای با بیان اینکه هفته‌ای نیست که گزارش‌های این موضوع جمع‌آوری و تحلیل نشود، افزود: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته شده و مواردی که بررسی شده استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند. وی با تأکید بر اینکه این اقدام از مصداق‌های اصلی افساد فی‌الارض است، گفت: چنانچه عوامل این جریان شناخته شود، بدون تردید طبق تعریف قانون جزو مفسد فی ‌الارض هستند و اگر این عوامل شناسایی و دستگیر شوند، قوه قضائیه به‌صورت کاملاً ویژه و خارج از وقت به آن رسیدگی می‌کند و عناصری که دخیل هستند به اشد مجازات خواهند رسید.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بر اساس قانون با مباشر، شریک، مسبب و‌... هرکسی که به نحوی از انحا در این مورد دخیل باشد، به‌صورت قاطع برخورد خواهد شد و هیچ اغماضی نخواهد شد. وی همچنین به کسانی که همراه با دشمن التهاب‌آفرینی و دروغ‌پراکنی می‌کنند، هشدار داد و گفت: در هر استانی حداقل یک شعبه در مرکز استان به صورت اختصاصی کسانی که دروغ، شایعه و التهاب آفرینی می‌کنند را احضار می‌کند. از دو حالت خارج نیست؛ این افراد یا همراه با دشمن هستند و با سوءنیت دست به این اقدامات می‌زنند، یا غفلت کرده و سوءنیت ندارند، اما باز هم به جهت اهمیت مطلب نمی‌شود از غفلت آنها گذشت و حتماً برخورد خواهد شد. اما اگر بعد از این برخورد دوباره دروغ و مطلب بدون استناد منتشر کنند و بر این اضطراب و دلهره بیفزایند، نمی‌شود از آن گذشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی