[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انقضای انتظار در کمربندی ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با تقسیم مسئولیت کمربندی شیراز بین شهرداری این شهر و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس و واگذاری مسئولیت آن به این دو مجموعه که به امضا و تأیید استاندار فارس و شورای اسلامی این شهر رسید، وضعیت مدیریت این محور تعیین تکلیف شد.
محمودرضا طالبان افزود: این محور حدود ۲۰ سال قبل به بهره‌برداری رسید، اما امروز و با توجه به شکل گیری سکونتگاه‌های اطراف آن، عمده ترددهایی که در آن انجام می‌شود نیز 
درون شهری است.
او ادامه داد: تاکنون نیز جلسه‌های متعددی برای تعیین تکلیف و سامان‌دهی آن بین شهرداری اداره کل راهداری و راه شهرسازی انجام شده، اما نتیجه نداشته است.
وی اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تأکید استاندار فارس، توافقی در خصوص سامان‌دهی محور کمربندی حاصل شد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: کمربندی شیراز با حدود ۴۲ کیلومتر طول، از پل شهید اسکندری در محور بزرگ‌راه شیراز- اصفهان آغاز شده و با در برگرفتن شمال، غرب و جنوب شیراز به پل شهدای نیروی دریایی در محور پل فسا منتهی می‌شود.
طالبان گفت: ۱۸ کیلومتر از این محور در محدوده قانونی شهر و ۲۴ کیلومتر آن نیز در خارج از محدوده قانونی شهر قرار دارد که بر اساس توافق انجام گرفته، مسئولیت سامان‌دهی شامل لکه‌گیری آسفالت، مباحث ایمنی و زیباسازی ۱۸ کیلومتر درون محدوده قانونی شهر به شهرداری و مسئولیت ۲۴ کیلومتر خارج از محدوده قانونی شهر به اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس 
واگذار شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد که اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز ظرف ۲ سال نسبت به اجرای ۲ تقاطع غیرهم‌سطح سفیر و قائم در این محور اقدام کند که عملیات اجرایی آن همزمان با عید سعید فطر در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.
او اظهار داشت: همچنین مقرر شد که کمربندی شمال شرق شیراز حدفصل پلیس‌راه پل فسا تا محور شیراز- خرامه که هم اینک حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با مشارکت شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذار بخش خصوصی تکمیل شود.
طالبان، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه دکتر ایمانیه استاندار فارس و پیگیری‌های وی برای تعیین تکلیف محور کمربندی شیراز افزود: اقدام رئیس، اعضای شورای شهر، شهردار شیراز و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس نیز که با هدف فراهم کردن شرایط ایمن برای تردد شهروندان در این محور با موضوع مسئولانه برخورد کردند نیز شایسته تقدیر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی