[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

آی‌تی‌آی به مزایده رفت ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: مزایده کارخانه آی‌تی‌آی (مخابرات راه دور ایران) که در نوبت قبل (۲۶ آذر) به دلیل فراهم کردن شرایط برای برگزاری مزایده به شکل یکجا و نه جداگانه ابطال شد، روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه برگزار شد.
محسن ربانی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نکته مهم و اصلی که در این مزایده مدنظر است، بحث اهلیت فرد یا افراد پیشنهاددهنده است که این مسئله قبل از ارائه پیشنهاد باید هم به لحاظ فنی و هم مالی مشخص شود و چنانچه اهلیت افراد تأیید شد، آنها می‌توانند در مزایده شرکت کنند. وی ادامه داد: اگر مزایده به نتیجه نرسید، با توجه به اینکه کارخانه آی تی آی هم اینک در رهن بانک ملی است، این بانک در قبال مطالبه حدوداً ۵۰میلیارد تومانی خود به شکل مُشاعی در مالکیت این کارخانه سهیم می‌شود و سایر بدهی‌های کارخانه نیز با فروش تدریجی دیگر بخش‌ها 
پرداخت می‌شود.
او اظهار داشت: این کارخانه دارای یک ساختمان در خیابان اردیبهشت شیراز نیز است که ۵۰ درصد درآمد حاصل از فروش آن بناست صرف پرداخت مطالبات کارگران که در اولویت پرداخت تمام مطالبات قرار دارد، شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: ارزش کارخانه آی تی آی بر اساس آخرین کارشناسی انجام شده، ۷۵۰میلیارد تومان تعیین شده است.
ربانی زاده گفت: امیدواریم با برگزاری این مزایده تکلیف کارخانه آی تی آی مشخص شود و با واگذاری مالکیت به خریدار جدید، فعالیت کارخانه با حفظ کاربری ادامه یابد. وی ادامه داد: برنده مزایده باید ابتدا ۱۰ درصد مبلغ مزایده را پرداخت کند و مابقی مبلغ نیز قابل مذاکره است و از آنجا که بخش قابل‌توجهی از آن مربوط به بانک‌هاست و با توجه به صحبت‌هایی که با بانک‌ها شده، آنها می‌توانند مطالبان خود را امهال کنند که نیازی به پرداخت نقدی این مطالبات از جانب خریدار نباشد و اگر بدهی‌های مالیاتی و دولتی دیگری هم باشد، سعی می‌کنیم در بحث پرداخت آنها نیز با خریدار مساعدت کنیم که در پرداخت کل مبلغ کارخانه دچار مشکل نشود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی