[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

طرفداران چای سبز بخوانند، روزنامه شیراز نوین

این نوشیدنی حاوی موادی است که منجر به کاهش مرگ سلولی ارگان‌های مهم مانند قلب می‌شود.
به گزارش بهداشت نیوز، چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی‌ها در گروه متفرقه قرار می‌گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است. چای سبز بسیاری از ترکیبات چای سیاه از جمله کافئین بالا، تانن‌ها، تئوبورومین، اسیدگالیک و غیره را دارا می‌باشد. مهم‌ترین ماده مؤثر در چای سبز کاتچین می‌باشد که یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و مؤثر در پیشگیری از بروز سرطان‌ها و آسیب‌های قلبی عروقی می‌باشد.
چای سبز همچنین دارای پلی فنول‌های فراوان بوده که علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدان، خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد عفونت هم دارد. چای سبز حاوی فلوئور بالا می‌باشد که نقش مهمی ‌در پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا می‌کند. چای سبز حاوی موادی است که منجر به فعال شدن آنزیم لیپاز شده و این امر به کاهش تری گلیسیرید کمک می‌کند.
این نوشیدنی همچنین حاوی موادی است که منجر به کاهش مرگ سلولی ارگان‌های مهم مانند قلب می‌شود و سایر خواص آن شامل کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون، قند خون و پیشگیری از افزایش قندخون و افزایش ایمنی بدن می‌باشد.
افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند. همچنین مصرف آن در دوره بارداری و شیردهی طبق نظر و توصیه پزشک و با احتیاط مصرف شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی