[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فارس در سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) غرق در نور و شادمانی بود، روزنامه شیراز نوین

جشن‌های سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در شیراز و استان فارس از روزهای گذشته آغاز گردید و دیروز همزمان با روز میلاد این جشن‌ها در شیراز و دیگر شهرهای فارس به اوج خود رسید.
آستان قدسی حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز کانون اصلی جشن‌های میلاد امام عصر(عج) است؛ شبستان‌ها، رواق‌ها و ورودی‌های بقعه مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حالی که با پرچم‌های سبز و سرخ آذین بسته شده است، میزبان هزاران نفر از دوستداران عصمت و طهارت است.
بر اساس روایات منتشرشده، حضرت مهدی(عج) پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی، احکام الهی در سراسر زمین برقرار می‌شود.
ولادت حضرت مهدی(عج) در سحرگاه نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری، پنج سال قبل از شهادت امام حسن عسکری(ع) در سامرا واقع شده است.
حضرت مهدی (عج) یگانه فرزند امام عسکری(ع)‌ پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر و مادرش نرجس خاتون، در سال ۲۶۰ق به دنبال شهادت امام حسن عسکری(ع) در سنین کودکی عهده‌دار نبوت شده بودند و در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده‌دار شد و بعد از چند سال غیبت صغری تا این زمان در غیبت کبری به سر می‌برند.
چگونگی ولادت
درباره چگونگی ولادت آن حضرت روایاتی گفته شده که مشهورترین نظر، سخنان حضرت حکیمه خاتون(س) عمه امام عسکری(ع) است که در کتاب‌های علمای شیعه به آن اشاره شده است.
از حوادث مهم در تاریخ بشریت، ولادت حضرت مهدی(عج)‌ است که نه تنها فقط امامان معصوم، دانشمندان و تاریخ‌نویسان شیعه به این مهم اشاره کرده‌اند، بلکه مورخان و محدثانی چند از اهل سنت نیز به این حادثه بزرگ پرداخته اند.
پنج سال در کنار پدر بزرگوار
بر اساس این روایات، امام دوازدهم(عج)‌ پنج سال در کنار پدر بزرگوارش زندگی کرده است و این زندگی و حتی تولد حضرت به نوعی در خفا و پنهانی بوده است و علت اختفا مربوط به اوضاع سیاسی و اجتماعی معاصر امام عسکری(ع) و حتی ائمه پیش از او بوده است، به لحاظ امنیت جانی، چنان‌که ولادت برخی از امامان انبیای الهی در خفا و استتار بوده است.
تدابیر سخت خلفای عباسی
همچنین شرایط سیاسی حاکم بر عصر امام به علت تدابیـر سخت نظامی ‌خلفای عباسی که دشمن سرسخت ائمه بوده‌اند، اقتضا می‌کرده که شیعیان در تقیه کامل و اختفا فعالیت‌های مذهبی خود را انجام دهند و ارتباط با ائمه برای شیعیان بسیار سخت 
انجام می‌گرفت.
تنها وکلای شیعه در این دوره با زحمات عدیده امکان ارتباط با ائمه را داشتند؛ مخصوصاً دوره امام حسن عسکری(ع) سخت‌ترین دوران سیاسی و اجتماعی برای شیعه محسوب می‌شود.
این امام عزیز اکثر دوران زندگی خویش را در پادگان‌های نظامی ‌به سر برد و بخشی از عمر شریفش را نیز کاملاً تحت مراقبت و کنترل شدید نیروها و جاسوسان امنیتی خلفای ستم‌پیشه عباسی بوده است و وظیفه سنگین الهی امامت را انجام می‌داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی