[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کوپن الکترونیکی آمد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از آغاز اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در سطح این استان خبر داد و جزئیات اجرای این طرح در فارس را اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، وحید خداپرست با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی که همزمان با سراسر کشور در فارس آغاز شده، گفت: تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره ای و کوچک استان مجهز به بارکدخوان و متصل به سامانه شده‌اند و پذیرای شهروندان در سراسر استان هستند. 
وی ادامه داد: اگر طرح کالابرگ الکترونیکی به شکل مطلوب در سطح کشور و فارس اجرا شود، درصدی از تورم موجود کنترل و مدیریت خواهد شد و دولت نیز این تصمیم را در راستای تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار اتخاذ کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار داشت: به موجب این طرح، امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر،‌ پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی سبد مذکور ۵۳۰هزار تومان است ولی سهم پرداختی مردم برای خرید ۱۰ قلم کالا ۲۳۵هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود، افزود: با هر کارت‌ بانکی که به نام سرپرست خانوار است، می‌توانند خرید خود را انجام دهند و نیاز نیست که حتماً کارت یارانه به همراه داشته باشند.
خداپرست استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی را کاملاً اختیاری دانست و گفت: یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از مبلغ یارانه خودشان خرج کنند و چنانچه تمایل به خرید کالای الکترونیکی نبود نیز همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده وجود دارد.
وی اعلام کرد: در انتخاب اقلام مورد نظر هیچ الزامی برای خرید یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه‌های کالایی اعلام‌شده از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس توضیح داد: فروشندگان صنوف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف، می‌توانند با مراجعه به نرم افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت نام از قسمت پنل فروشنده به فروشندگان مجاز در این طرح ملحق شوند.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir اپلیکیشن شما را دانلود و نصب کنند تا با فروشگاه‌های طرف قرارداد با طرح آشنا شوند، گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور نیز آغاز شد.
رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فارس تصریح کرد: در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند. در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌ میزان اعتبار استفاده ‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر پرداخت یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند، افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، جانبو و برخی فروشگاه‌های کوچک در سطح استان که مجهز به بارکدخوان شدند هم اکنون به این سامانه متصل و پذیرای شهروندان در سراسر استان فارس هستند.
وی خبر داد: تجهیز فروشگاه‌های رفاه، دیلی مارکت و... نیز در سطح استان به سامانه‌های مورد نیاز اجرای این طرح در حال انجام است که طی روزهای آتی نیز این فروشگاه‌ها میزبان شهروندان 
خواهند بود.
خداپرست ادامه داد: نحوه خرید ۱۰ قلم کالای پیش‌بینی شده در کالابرگ الکترونیکی به این نحو است که اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و صرفاً با آن می‌توان ۱۰ قلم کالای اساسی را خریداری کرد. در واقع یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه، این اعتبار به حساب فرد (سرپرست خانوار) واریز می‌شود تا ۱۰ قلم کالای دلخواه خود در این طرح را با هر عنوان و برندی خریداری کند. وی در خاتمه اضافه کرد: هر سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می‌تواند از کالاهای مذکور خریداری کند که مانند خریدهای معمولی با کارت بانکی انجام می‌گیرد. بخشی از یارانه کالا از محل اعتبار حساب یارانه و مابقی از حساب بانکی سرپرست خانوار کسر می‌گردد و در بیستم هر ماه باقی‌مانده اعتبار به حساب سرپرست واریز خواهد شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی