[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مخالف تعطیلی مدارس هستیم، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است، گفت: مخالف تعطیلی مدارس هستیم و تلاش ما بر این است که همچنان آموزش‌های حضوری را ادامه دهیم.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در آیین اختتامیه پویش مصرف بهینه انرژی گاز تحت عنوان «هدیه انرژی» در شیراز گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین مولد سرمایه‌های اجتماعی است و ما برای تولید سرمایه اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی را تعریف کنیم. مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: آموزش و پرورش در کنار همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله نهاد مقدس خانواده، فرهنگ‌سازی را از وظایف و مأموریت‌های اصلی خود می‌داند.
عسکری اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف انرژی در ماه‌های اخیر؛ بر اساس مصوبه استانداری دستگاه‌ها و ادارت موظف به کاستن ساعات کاری کارمندان خود شدند، اما آموزش و پرورش ترجیح داد به جای تعطیلی، مسئله فرهنگ سازی در این زمینه را جایگزین تقلیل ساعات کاری ادارات تابعه و مدارس کند و در این خصوص بسیار موفق عمل کرد؛ بنابراین فرهنگ سازی کار اصلی این دستگاه است. وی ادامه داد: شرکت گاز خوشبختانه در این پویش مصرف بهینه انرژی گاز افتخارآفرینی کرد. ما نیز در این راستا از هر نوع همکاری دریغ نمی‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در خصوص حوادث اخیر ما به هیچ عنوان مایل به تعطیلی مدارس و فاصله گرفتن دانش آموزان از درس نیستیم.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی، ناشی از جو روانی ایجادشده بود؛ لذا در این زمینه به جمع‌بندی خواهیم رسید و تصمیمات لازمه اتخاذ می‌شود که در هر صورت نباید به سمت تعطیلی مدارس برویم. عسکری ادامه داد: سلامت دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است و تلاش ما بر این است بعد از وقفه کوچکی که ایجاد شد، به سمت آموزش‌های حضوری بازگردیم.
وی گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند در دوران کرونایی آسیب‌های زیادی را از آموزش‌های مجازی متحمل شده ایم و تعطیلی‌ها خسارت زیادی را به فرایند تعلیم و تربیت وارد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به تأثیر معدل کتبی پایه‌های دهم تا دوازدهم در کنکور، باید تلاش کنیم در تراز نمرات کتبی جهش داشته باشیم. مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمام تلاش خود را در راستای ارائه آموزش‌های حضوری به کار خواهیم گرفت و به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که تا پای جان از سلامت دانش آموزان محافظت خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس نیز با بیان اینکه پویش هدیه انرژی به منظور کاهش مصرف گاز خانگی از ۱۵ آذرماه آغاز به کار کرد، گفت: طبق بررسی‌ها و برودت هوا در دی و بهمن ماه و بازه زمانی اجرای پویش، انتظار می‌رفت مصرف گاز بین ۶ تا ۱۵ درصد افزایش یابد، اما این پویش مصرف گاز بین مشترکان خانگی را کاهش داد و ۵۴۰هزار مشترک برگزیده داشت.
میدان‌شاهی افزود: در استان فارس بیش از یک‌میلیون و پانصدهزار مشترک مصرف گاز خانگی وجود دارد که این پویش به منظور آگاه‌سازی مصرف بهینه گاز و ترویج این فرهنگ در بین مشترکان برگزار شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی