[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه، روزنامه شیراز نوین

پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، دیروز توافق حاصل شده برای ازسرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضای بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.
به گزارش ایسنا، به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سید ابراهیم رئیسی به پکن و گفت‌وگوهای انجام‌شده میان رئیس‌جمهور چین با رئیس جمهور کشورمان، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فی‌مابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.
در پایان این مذاکرات، روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن ‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.
واکنش عمان به توافق تهران و ریاض
سلطنت عمان از توافق ایران و عربستان استقبال کرد. به گزارش ایسنا به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت خارجه عمان در بیانیه ای از بیانیه سه جانبه ایران، عربستان و چین و ازسرگیری روابط تهران و ریاض استقبال کرد. در این بیانیه آمده است: امیدواریم که این گام در تقویت امنیت و ثبات در منطقه و گسترش همکاری‌های مثبت و سازنده که به سود تمام ملت‌های منطقه ‌و جهان است، سهیم باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی