[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

رسالت ما توسعه هنرهای رزمی‌سواره است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
سومین دوره مسابقات استانی هنرهای رزمی‌ سواره، اوایل اسفندماه برای اولین بار در شهرستان گراش برگزار شد.‌ این رویداد ورزشی با شرکت ۲۰ سوارکار رشته‌های هنرهای رزمی ‌سواره از  شهرستان‌های مختلف استان فارس به میزبانی اداره ورزش و جوانان و هیئت سوارکاری شهرستان گراش و کمیته هنرهای رزمی‌ سواره هیئت سوارکاری شهرستان گراش در مجموعه ورزشی دکتر محبی گراش با نظارت کمیته هنرهای رزمی ‌سواره هیئت سوارکاری فارس برگزار و مقام‌های برتر تیمی ‌و انفرادی معرفی شدند. 
رئیس هیئت سوارکاری استان فارس در ‌این باره گفت: به لطف خدا و با حمایت‌های همه جانبه اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و در رأس آن مدیرکل محترم و معاونت‌های ورزشی، موفق شدیم در انتهای سال جاری، سومین دوره مسابقات کمان گیری روی اسب یا همان هنرهای رزمی ‌سواره را در شهرستان گراش برگزار کنیم. نزدیک به 30 سوارکار در ‌این رشته ورزشی سنتی ‌ایرانی شرکت کردند و یکی از بارزترین شاخصه‌های ‌این دوره ‌این بود که بانوان زیادی به ‌این رشته جذب شده‌اند. 
غلامعلی طفیونی افزود: در گذشته‌ این رشته جذاب مقداری مغفول واقع شده اما جزو برنامه‌های جدی هیئت استان است که کمان‌گیری روی اسب را توسعه و گسترش دهیم. اخیراً دو سوارکار رشته کمان‌گیری روی اسب ‌ایران به نام پیمان دانشمندی و سلمان زارع قشلاقی که هر دو از بچه‌های فارس هستند در مسابقات مقدماتی جام جهانی در کشور پاکستان به میدان رفتند و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند. در مسابقاتی هم که هفته گذشته برگزار شد، همین دو ملی پوش حضور پررنگی داشتند و در بخش‌های مختلف عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: مسابقات هنرهای رزمی سواره، در جهان هم برگزار می‌شود و‌ ایران در آن حرف اول را می‌زند. ‌این رقابت در یک خط مستقیم حدود 90 متری اتفاق می‌افتد که سه سیبل در کنار مسیر اصلی مستقر می‌شود. سوارکاران بایستی در حین حرکت، تیر را در کمان خود بگذارند و به ‌این سیبل‌ها شلیک کنند.
متولی سوارکاری استان ادامه داد: شمشیربازی هم یکی دیگر از بخش‌های کمان‌گیری روی اسب است که اهداف روی زمین کاشته می‌شوند و سوارکاران با آن تبحری که روی اسب دارند، باستی‌ این اهداف را از زمین بلند کنند. باید سرمایه گذاری بیشتری روی ‌این رشته انجام شود. فارس در ‌این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سوارکاران در ‌این رشته می‌توانند  در مسابقات برون مرزی شرکت کنند. به همین دلیل بایستی یک نگاه ویژه به ‌این رشته ورزشی داشته باشیم تا وظایف اصلی و رسالتمان را انجام بدهیم.
طفیونی درباره نحوه میزبانی ‌این رقابت‌ها هم گفت: میزبانی گراش بسیار عالی بود. در طول هشت سالی که من در ورزش سوارکاری هستم، بهترین میزبانی را از گراشی‌ها دیدم. ارتباط بسیار خوبی بین رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیئت سوارکاران شهرستان گراش با مسئولان استانی برقرار است و همین منجر به ‌این شده که اکثر فعالیت‌های سوارکاری به جنوب استان منتقل شود. تلاش می‌کنیم که شهرستان‌های شمالی را هم در سال جدید درگیر کنیم که آن‌ها هم به چرخه سوارکاری اضافه شوند.
وی درباره برنامه‌های اخیر و آینده ‌این هیئت نیز اظهار داشت: 19 اسفندماه مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان فارس در باشگاه سوارکاری کوی بهشت شهرستان زرقان برگزار شد و قهرمانان ‌این رشته برای حضور در مسابقات کشوری، مشخص شدند. همچنین مسابقات همایش سوارکاری و جشنواره در شهرستان ارسنجان12 اسفندماه برگزار شد. تقویم ورزشی سال جدید هم تنظیم شده و طبق برنامه فدراسیون گام برمی‌داریم.
به گزارش شیرازنوین، در رقابت‌های گراش،  تیم ملت الف گراش به سرپرستی حمیدرضا محمدی مقام اول، تیم آرش شیراز به سرپرستی مهدی جوانمردی مقام دوم و تیم طلوع الف لار به سرپرستی مجتبی شهر آشوب مقام سوم را کسب کردند.
در بخش مبتدی، احمدرضا امانتی، معصومه پورشمسی و پارسا نظرپور اردکانی به رتبه‌های اول تا سوم دست یافتند و در بخش آزاد هم پیمان دانشمندی، سلمان زارع قشلاقی و محمد مهدی جوانمردی اول تا سوم شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی