[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شروع رفع تصرف از اراضی ملی اقلید، روزنامه شیراز نوین

رئیس کل دادگستری فارس از شروع عملیات اجرایی برای رفع تصرف از ۲۳۰۰ هکتار اراضی ملی شهرستان اقلید واقع در شمال این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شنبه بیستم اسفند با اشاره به تداوم عملیات اجرایی رفع تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی استان فارس، به خبرنگاران گفت: اجرای احکام قطعی دادگاه‌ها، دستورات قضایی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بدون توقف در این استان ادامه 
خواهد داشت.
موسوی با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده شهرستان اقلید در سه منطقه بند بهرام، منجق لو و سِدِه واقع شده است، گفت: اقدامات اجرایی برای رفع تصرف از اراضی ملی شهرستان اقلید از روز شنبه شروع شده و به مدت ۲ روز ادامه دارد.
او در خصوص برداشت غیرمجاز آب از سد ملاصدرا توسط متعارضان نیز گفت: بیش از ۲۴۰ پمپ انتقال آب به صورت غیرمجاز روی سد ملاصدرا و انشعابات آبریز این سد نصب شده بود که با اقدام قاطع قضایی و همکاری سازمان‌های متولی جمع آوری شد. رئیس کل فارس این اقدام قاطع را نتیجه هماهنگی و کار مشترک نهادها و سازمان‌های متولی امر زمین در استان دانست و اضافه کرد: با اجرای این احکام، میزان رفع تصرفات فارس در سال ۱۴۰۱ دو برابر خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون و افزایش هزینه تصرف اراضی ملی و افزایش نیروی انسانی برای جلوگیری از دست‌اندازی سودجویان به بیت‌المال، گفت: باید این دسته از اقدامات پیشگیرانه با جمع‌بندی نظرات حقوق‌دانان و کارشناسان امر منجر به اصلاح قوانین شود.
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید نیز گفت: در پی گزارش منابع طبیعی و آب منطقه‌ای مبنی بر ساخت و ساز و نصب پمپ آب توسط افرادی در اطراف «سد ملاصدرا و منطقه بند بهرام»، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ مراد صارمی افزود: در بررسی‌های انجام شده پلیس مشخص شد با توجه به اخطارهای مکرر مأموران منابع طبیعی و امور آب شهرستان اقلید به افرادخاطی، متأسفانه روند ساخت و ساز و نصب لوله و پمپ‌های غیرمجاز همچنان ادامه داشت.
این مقام انتظامی با اشاره به تعداد بالای متخلفان و امکان ایجاد تنش و پیامدهای احتمالی در اجرای این حکم، گفت: تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم از جمله اعزام نیروهای یگان تکاور و یگان ویژه از استان برای اجرای هرچه بهتر دستور قانونی توسط پلیس اندیشیده شد. صارمی افزود: مأموران پلیس شهرستان اقلید با همکاری نیروهای اعزامی از یگان تکاور و یگان ویژه استان و نمایندگان اداره منابع طبیعی و امور آب منطقه‌ای و با هماهنگی دادستان به محل موردنظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد، گفت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان، اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.
به گزارش رسیده تا انتهای دی‌ماه امسال بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار از اراضی فارس رفع تصرف شده بود که با اجرای عملیات رفع تصرف در شهرستان اقلید، این میزان به قریب به ۵ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی