[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری جشنواره فیلم مراکش با حضور داور ایرانی ، روزنامه شیراز نوین

 بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش با حضور یک داور ایرانی برگزار شد. به گزارش ایرنا، بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» Meknes در کشور مراکش، با نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند انیمیشن از کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه، کانادا، لهستان، اسلوواکی، سوئیس، اسلوونی، ژاپن، چین، بلژیک، پرتقال، مراکش، استرالیا، ایران و ... و همچنین با حضور یک داور ایرانی برگزار شد. مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی پنجشنبه شب ۱۷ اسفندماه جاری (۸ مارس ۲۰۲۳) در سالن ۷۰۰ نفره و مملو از جمعیت «انستیتو فرانسه» در شهر مکنِس در کشور مراکش برگزار شد. اعضای هیئت داوران بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه و بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه دانشجویی که عبارت بودند از «نسرین میرشب» پخش‌کننده بین‌المللی فیلم ساکن کشور فرانسه و همچنین «خاویر کاوا توپور» نویسنده و انیمیشن‌ساز از کشور فرانسه و «عبدالله بروکسل» نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس از کشور بلژیک، آرای خود را بدین شرح اعلام کردند:
ـ جایزه بزرگ داوران برای فیلم کوتاه دانشجویی «آتش» FEUX به کارگردانی «محمد باباکوهی» دانشجوی ایرانی رشته سینمای انیمیشن در پاریس، به مدت چهار دقیقه و ده ثانیه و محصول کمپانی فرانسوی La Poudrieَre.
ـ جایزه بزرگ داوران برای فیلم کوتاه Pachyderme به کارگردانی «استفانی کلمنت» Stephanie Clement به مدت یازده دقیقه از کشور فرانسه.
ـ جایزه ویژه داوران برای فیلم کوتاه «سایه پروانه‌ها» به کارگردانی «صوفیه الخیاری» Sofia El Khayari به مدت ۳ دقیقه و محصول مشترک کشورهای فرانسه و مراکش.
همچنین سه فیلم پویانمایی «کشاورز و رباط»، «سپیدبالان» و «جانشین» با نام مشترک «شتر و آسیابان» به کارگردانی «عبدالله علیمراد» و از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران در بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مکناس» به نمایش درآمدند و مورد استقبال پرشور بینندگان قرار گرفتند.لازم به ذکر است که مجموعه «شتر و آسیابان» از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ در سینماهای کشور فرانسه به نمایش عمومی درآمدند. در این رویداد سینمایی حوزه پویانمایی، همچنین جایزه بزرگ فیلم‌های بلند از طرف داوران این بخش، به فیلم سینمایی «دنیا و شاهزاده خانم آلپ»  به کارگردانی مشترک «آندره کدی» و «ماریا ظریف»  از کشور کانادا تعلق گرفت. بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مکنِس» با مدیریت «مردوشه دویکو»  رئیس بنیاد Alcha و با مدیریت هنری «محمد بیود» Mohamed Beyoud و با حمایت «انستیتو فرانس» شهر مکنِس به مدیریت «فابریس مونژیا» Fabrice Mongiat در بخش‌های مختلف از جمله بخش رقابتی اصلی «فیلم‌های بلند»، بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه، بخش رقابتی فیلم‌های دانشجویی، بخش رقابتی فیلم‌های «کودکان و نوجوانان»، کارگاه‌های تخصصی و ... از روزهای ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه جاری (۳ تا ۸ مارس ۲۰۲۳ میلادی) در شهر مکنِس در کشور مراکش برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی